همشهری آنلاین: وضعیت جوی شهرهای صنعتی به گونه‌ای است که مقدار کمی از غلظت آلاینده‌های هوا کم خواهد شد همچنین برای برخی نقاط کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور به ایسنا، گفت: تحلیل داده‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر تداوم پایداری جو در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور تا روزهای پایانی هفته جاری و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است که روز دوشنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز موقتا کاسته می‌شود.

وی افزود: امروز با گذر موج تراز میانی جو در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس جنوبی و برخی مناطق جنوب کشور ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این موج روز دوشنبه در برخی مناطق شرق کشور سبب بارش شده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: دوشنبه (30 آذر) با نفوذ پرفشار به نوار شمالی کشور و گذر موج تراز میانی جو در استان گیلان بارش پراکنده باران و در استان‌های مازندران، گلستان بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این موج سه‌شنبه در ارتفاعات شرقی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد شده و بتدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود، همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه به وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه 30 آذر، نیمه ابری، همراه با غبار محلی، بتدریج وزش باد، با احتمال بارش پراکنده با حداکثر و حداقا دمای 7 و 1 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه اول دی، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 8 و منفی 1 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 318713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha