همشهری آنلاین: راهکارهای تأمین سوخت زمستانی نیروگاه های کشور و تامین انرژی مورد نیاز در فصل سرما در نشست مشترک با حضور سرپرست وزارت نفت، وزیر نیرو و مدیران ارشد این دو وزارتخانه، بررسی و هماهنگی های لازم انجام شد

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، غلامحسین نوذری و سید پرویز فتاح در نشست روز سه شنبه ۲۷ شهریور خود در وزارت نفت در باره تکمیل ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه ها و چگونگی تأمین سوخت زمستانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر پایه این گزارش، سرپرست وزارت نفت با اشاره به هماهنگی این وزارتخانه با وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف خانگی گاز و کاهش سهم نیروگاه ها در فصل سرما، تأمین سوخت به ویژه سوخت مایع مانند نفت گاز و نفت کوره برای تکمیل ذخایر نیروگاه ها از جمله راهکارهای مهمی است که در مورد آن توافق هایی میان این دو وزارتخانه حاصل شد.

غلامحسین نوذری با اشاره به مصارف عمده گاز کشور در سه بخش خانگی، نیروگاه ها و صنایع انرژی بر، یاد آور شد: حدود ۳۳ درصد مصرف گاز کشور در نیروگاه ها و حدود ۳۰ درصد هم مربوط به مصرف خانگی است و به همین میزان نیز در صنایع عمده و انرژی بر مصرف می شود.

پس از پایان این نشست، وزیر نیرو نیز گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با وزارت نفت، ظرفیت مخازن نیروگاه ها تا اواسط آبان ماه امسال تکمیل خواهد شد.

سید پرویز فتاح با بیان این که تأمین سوخت نیروگاه ها در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری دارد، تصریح کرد: در سال جاری این وضعیت به گونه ای است که بیش از ۸۰ در صد ظرفیت مخازن گازوییل و افزون بر۷۰ درصد ظرفیت مخازن مازوت تأمین شده است.

وزیر نیرو با اشاره به این که با همکاری و هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو می توان تأمین سوخت زمستانی نیروگاه ها و همچنین سوخت کشور را به نحو منطقی هدایت کرد، اظهار داشت: در جلسه مسئولان وزارت نفت و نیرو توافقاتی به منظور تعیین سهم گاز، گازوییل و مازوت نیروگاه ها به عمل آمد.

وی به نشست سال گذشته مسئولان این وزارتخانه با وزارت نفت اشاره و تصریح کرد: وزارت نیرو  در دو سال گذشته با همکاری جدی وزارت نفت،  خدمات برق رسانی را تقریبا بدون مشکل انجام دادو این تجربه نشان می دهد که هماهنگی میان وزارت نفت و نیرو می تواند در تأمین سوخت نیروگاه ها بسیار مؤثر باشد.

فتاح عمده سوخت مصرفی نیروگاه های کشور را گاز اعلام کرد و گفت: با شروع فصل سرما، بخشی از گاز  مصرفی نیروگاه ها ، به مصارف خانگی اختصاص می یابد.

وی با بیان این که نشست های مشترک مسئولان وزارت نفت و نیرو به طور معمول برگزار می شود، ادامه داد: امسال نیز با  پیش بینی هایی که انجام شده است،‌این جلسات هماهنگ تر برگزار شد.

وزیر نیرو با اشاره به این که نشست بعدی مسئولان این وزارتخانه ها در آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت:انتظار می رود با برگزاری این نشست ها زمستان امسال بدون مشکل سپری شود.

کد خبر 31909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز