همشهری آنلاین: مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۵۰۹ راننده در زندان های کشور، تحمل حبس می‌کنند.

زندگی مسالمت‌آمیز با موتورها

به گزارش ستاد دیه کشور،اسدالله جولائی گفت: از این تعداد زندانی، 716 مددجو، بابت عدم توانایی در پرداخت دیه فوتی و 793 مددجو واجد شرایط کمک هم به دلیل دیه ناشی از جرح ، محبوس هستند.

جولایی به کم توجهی برخی خانواده ها نسبت به خرید موتور سیکلت برای فرزندانشان انتقاد کرد و گفت: این موتور سیلکت که تهیه آن با تسهیلات اقساطی بیش از هر امر دیگری تسهیل شده است در قبال قبولی فرزند خانواده ر دانشگاه یا هر موفقیت دیگر، بلای جان وی می شود و شوربختانه همین بی دقتی غیرمعقول، خانواده ها را داغدار جوان شان خواهد کرد.

وی با اشاره به شماره گذاری غیرکارشناسانه، کثرت خودروها و تعدد موتورسیکلت ها اظهار کرد: امروز وجود بیش از هفت میلیون موتور سیکلت در تهران بهترین تعبیر جولانگاه «ارابه های مرگ» است؛ تا جایی که 764 تن در هفت ماهه سال جاری در استان تهران، جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور عرضه بی اندازه موتورسیکلت های ارزان را دلیل عمده بیش از 50 درصد تصادفات و به طور عمده مصدومان سوانح رانندگی عنوان کرد .

وی ادامه داد:امروز بهای ارزان بسیاری از موتور سیکلت‌ها موجب شده است تا خیلی از مالکان به دلیل پرداخت مبالغی همچون عوارض شهرداری، هزینه پارکینگ، واریز مبلغ تمام جرائم ثبت شده، پول بیمه و اختصاص یک روز کاری برای مراجعه به شعبه ترخیص، ترجیح دهند هیچ گاه به سراغ موتور سیکلت های توقیفی خود نروند.

کد خبر 319390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha