سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - علی شاکری: کمیته انضباطی فدراسیون والیبال سرانجام پس از مدارای چندین و چند ساله و چشم بستن به روی بد اخلاقی و جنجال‌ها در میدان‌های مختلف، مجبور به گرفتن تصمیمات جدی‌تری برای پیشگیری از اتفاقات سخت‌تر شد و برای نخستین بار شدت عمل به خرج داده و محرومیت‌های تعلیقی از سر مهربانی‌اش تبدیل به محرومیت‌های قطعی شد !

volleyball

هر چند تجربه نشان می‌دهد در هیج جای دنیا برخوردهای قهرآمیز بدون توجه به فرهنگ‌سازی و ریشه‌یابی مشکلات، نتیجه‌بخش نبوده و نتوانسته به کل و از بیخ و بن باعث ریشه‌کن شدن جنجال‌ها در محیط‌های ورزشی شود، ولیکن در بحث بازدارندگی بدون تردید باعث کاهش مشکلات خواهد شد و هرگز نمی‌توان چشم را به روی این واقعیت بست.

حرکت اخیر کمیته انضباطی والیبال در مورد اتفاقات رخ داده در دیدار دو تیم تهرانی پیکان و بانک سرمایه که بیشترین بازیکنان تیم ملی را در ترکیب خود دارند، درست 180 درجه متفاوت با تصمیمات قبلی آنان در موردهای مشابه در سال‌های گذشته و حتی امسال بوده است. موضوعی که باعث شد تا برای اولین بار رسانه‌های منتقد، عنوان «نقره داغ» را برای خاطیان بازی دو تیم پیکان و بانک سرمایه برگزینند.

شاید یکی از دلایل عقب‌گرد و تغییر سیاست اعضای کمیته انضباطی، بازتاب گسترده رسانه‌ای اتفاقات تلخ به وجود آمده در داخل و خارج از کشور درخصوص بازی میان دو تیم مدعی پیکان و بانک سرمایه باشد که پای یک بازیکن خارجی هم برای نخستین بار در میان بوده و همچنین تحت فشار افکار عمومی چنین تصمیاتی گرفته شده باشد. اما هر چه هست نتیجه این تصمیمات می‌تواند ضامن بازگشت فضای آرامش دوباره به میادین والیبال باشد.

هر چند که معتقدیم والیبال برای واکسینه کردن اخلاقی بازیکنان و تیم‌ها و حتی تماشاگرانش با میلیون‌ها مخاطب داخلی و خارجی، نیازمند تدوین یک منشور اخلاقی و کارهای بیشتر فرهنگی در فضای نتیجه‌گیری صرف این سال‌ها و این روزهای ورزش ایران است.

کد خبر 320552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha