همشهری آنلاین: هفته نامه معتبر اشپیگل در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی برای سرکوب جنبش های اعتراضی داخلی از جمله در شهر زادگاه شهید آیت الله شیخ نمر، از سلاح های ساخت آلمان استفاده کرده است.

 اشپیگل: عربستان از تسلیحات آلمانی برای سرکوب مردم استفاده می کند

به گزارش روز شنبه ایرنا از برلین، این هفته نامه آلمانی با اشاره به در دست داشتن تصاویری از استفاده نیروهای امنیتی عربستان از سلاح های آلمانی، افزود: این تصاویر تاریخ دسامبر 2014 را دارند و در آنها نشان داده می شود که نیروهای امنیتی عربستان در شهر «العوامیه» زادگاه شهید آیت الله نمر از نارنجک های فلج کننده موقتی آلمانی ساخت شرکت 'راین متال' واقع در شهر دوسلدورف استفاده می کنند.

اشپیگل اضافه کرد: نارنجک های خوشه ای کالیبر 40 میلی متری که آنها نیز در آلمان تولیده شده اند در همان مقطع زمانی از سوی نیروهای امنیتی عربستان سعودی استفاده شده اند.

این هفته نامه افزود: بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوق بشری موسوم به 'آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین' در عملیات یورش نیروهای وزارت کشور عربستان سعودی به شهر «العوامیه» پنج نفر کشته شدند.

اشپیگل اضافه کرد: وزارت اقتصاد آلمان که مسئولیت صدور مجوز برای فروش تسلیحات در مناطق بحرانی را برعهده دارد، اعلام کرده است صادرات این نارنجک ها نیاز به مجوز ندارد. زیرا نارنجک های یادشده فقط برای فلج موقت افراد به کار می روند و کاربردی برای کشتار ندارند.

در همین رابطه یک فعال حقوق بشری عربستان سعودی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در برلین اعلام کرد که در اواخر ماه جاری میلادی وی به نمایندگی از گروهی از فعالان حقوق بشر عربستان با مقامات شرکت 'راین متال' در دوسلدورف دیدار خواهد کرد و خواستار قطع هر گونه همکاری نظامی با عربستان سعودی خواهد شد.

پیشتر نیز اکثر احزاب آلمانی و گروه های حقوق بشری این کشور خواهان قطع فروش تسلیحات نظامی به عربستان شده اند زیرا بیم آن دارند که این تسلیحات برای سرکوب معترضان استفاده شود. این نگرانی از زمانی تشدید شد که نیروهای امنیتی عربستان سعودی از تانک های ساخت این کشور برای سرکوب در بحرین استفاده کردند.

کد خبر 321009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha