محمد‌حسین جهان‌پناه: افزایش عمر باتری لپ‌تاپ باتری لپ‌تاپ شاید حساس‌ترین و پر دردسر‌ترین بخش آن باشد. این روزها خیلی از آنهایی که لپ‌تاپ دارند دست‌کم یک بار خرابی باتری لپ‌تاپ یا کوتاه شدن طول عمر آن را تجربه کرده‌اند...

لپ‌تاپ

برای کاهش مصرف باتری در مواقعی که به پریز برق دسترسی ندارید راهکارهای متنوعی وجود دارد. توجه کنید که تقریبا همه این راهکارها برای کاهش برق مصرفی دسکتاپ و کلا بیشتر لوازم الکتریکی هم کاربرد دارد.

  • مانیتور

میزان روشنایی مانیتور یکی از مهم‌ترین عوامل مصرف باتری در لپ‌تاپ‌، تبلت و گوشی‌های تلفن است. همیشه زمانی که از باتری استفاده می‌کنید روشنایی صفحه نمایش خودکار کاهش می‌یابد اما اگر این روشنایی را تغییر داده باشید ممکن است این اتفاق رخ ندهد. برای این کار ابتدا حالت Windows to Power Saver را فعال کنید تا به طور خودکار میزان روشنایی صفحه را هنگام استفاده از باتری تنظیم کند.

  • سخت‌افزارهای اضافی

زمانی که از باتری استفاده می‌کنید سعی کنید تا حد ممکن از اتصال‌ هارد اکسترنال و گوشی خود به دستگاه خودداری کنید. این موضوع ضمن اینکه سرعت مصرف باتری شما را به خاطر شارژ گوشی یا روشن نگه داشتن ‌هارد افزایش می‌دهد در دراز مدت می‌تواند به باتری لپ‌تاپ شما هم فشار وارد کند.

  • تمیزی محیط

شاید عجیب به نظر برسد اما بهتر است هر از چند گاهی میز کار خود را تمیز کنید. یک میز گرد و خاک گرفته موجب می‌شود تا کامپیوتر شما ناچار باشد فن‌هایش بیشتر کار کنند تا سیستم را خنک کند. توجه کنید در این شرایط فن لپ‌تاپ خیلی زود گرد و خاک را به خودش می‌گیرد و کندتر می‌شود. ضمن آنکه خود نشستن گرد و خاک داخل سیستم به افزایش حرارت کمک می‌کند.

  • از حرارت دوری کنید

حرارت مهم‌ترین دشمن باتری شماست! سعی کنید تا حد ممکن هنگام استفاده از باتری، لپ‌تاپ را در محیط‌های گرم قرار ندهید. از قرار دادن لپ‌تاپ روی پتو یا سطوح پرزدار خود‌داری کنید. در ضمن اگر می‌توانید استفاده از پدهای خنک کننده مخصوص لپ‌تاپ استفاده کنید. البته ‌‍ پد‌هایی كه منبع تغذیه جدایی دارند و با یو اس بی به سیستم شما متصل نمی‌شوند. توجه کنید ‌ استفاده سنگین از سیستم هم می‌تواند به افزایش دما منجر شود.

  • باتری ضعیف است!

هیچگاه نگذارید باتری شما مدت زیادی زیر 20 درصد کار کند. سعی کنید زمانی که باتری در وضعیت بسیار ضعیف قرار گرفت یا سیستم را تا رسیدن به موقیعت شارژ مجدد خاموش کنید یا به شارژر متصل کنید. توجه داشته باشید که شارژ کامل باتری گاهی خوب است اما تکرار مکرر آن خوب نیست.

کد خبر 321383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha