چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

محمود گودرزی، ششمین وزیر از کابینه دولت یازدهم است که با حضور خود در پارلمان پایتخت و به‌دلیل عضویت قهرمانان المپیکی این نهاد را ورزشی‌ترین شورای شهر کشور نامید.

شورای شهر

گودرزي ‌گفت: ميانگين اميد به زندگي در ايران 73سال است. اين درحالي است كه درصورت چاقي و اضافه وزن 3سال از اين ميانگين كاسته خواهد شد.‌ متأسفانه در مقطع تحصيلي متوسطه اول شاهد افزايش چاقي فوق‌العاده به‌ويژه در ميان دختران هستيم. ‌ وزير ورزش همچنين گفت كه در كشور ما در خوش بينانه‌ترين حالت تنها 20درصد مردم ورزش مي‌كنند درعوض اين رقم دركانادا60،‌ نيوزلند 58، ‌ ژاپن 70و دركشورهاي اسكانديناوي 75درصد است امري كه باعث شده تا رتبه كشور ما در دنيا به لحاظ ابتلا به بيماري‌هاي قلبي 27و در ژاپن 190باشد.

از نظر وزير ورزش وضعيت زيرساخت‌هاي ورزشي در استان تهران بسيار پايين و ‌ 43سانتي متر است كه حتي اگر 122پروژه در دست ساخت‌ نيز به اتمام برسد بازهم تنها 20سانت به سرانه ورزشي اضافه مي‌شود‌. وي در بخشي از اظهاراتش درباره مخالفتش با حضور اعضاي شوراي شهر در فدراسيون‌هاي ورزشي به‌دليل دوشغله بودن گفت:‌ اعضاي شورا اين مشكل را بايد جاي ديگر حل كنند.

سازمان بازرسي ‌كشور درصورت حضور اعضاي شورا‌ در فدراسيون‌ها ماراتوبيخ مي‌كند، قوه قضاييه نيز به‌عنوان مفسر، مجري، ضابط و ناظر مي‌گويد عضويت در شورا‌ شغل است.‌ اما اعتقاد خودم اين است كه در سازمان‌هاي ورزشي به جاي نيروهاي غيرورزشي از ورزشكاران استفاده شود. گودرزي ‌از شهرداري تهران بابت اهتمام ويژه به موضوع ورزش تشكر كرد وگفت: شوراي شهر نيز با مصوباتش زمينه اقدمات اجرايي شهرداري تهران درحوزه ورزش را فراهم ساخته است و اميدوارم ‌ با تشكيل كارگروهي زمينه‌ انعقاد تفاهمنامه‌اي در زمينه فعاليت‌هاي مشترك وزارت ورزش و مديريت شهري فراهم شود.

  • وضعيت اضطراري در روددره دربند

پس از گزارش وزير ورزش و جوانان و اظهارنظر گسترده اعضاي شوراي شهر، ادامه جلسه ديروز اختصاص به ارائه گزارشي از سوي محمد مهدي تندگويان عضو كميسيون معماري و شهرسازي درباره بررسي معضلات بحراني رود دره دربند داشت. وي ازمغفول ماندن و بي‌توجهي‌هاي صورت‌گرفته به مسير تفرجگاهي رود دره دربند انتقاد كرد.

حمل مصالح ساختماني براي ساخت وسازهاي غيرمجاز از طريق مسيرهاي صعب‌العبور با استفاده از چهارپايان، كوه‌خواري، تجاور به حريم رودخانه‌ها، فعاليت 80رستوران غيرمجاز، معضلات بهداشتي به لحاظ ريختن مستقيم فاضلاب اين رستوران‌ها به داخل رودخانه و استفاده ازآب همين رودخانه‌ها براي شست‌وشوي ظروف و پخت وپز غذا، رواج مشكلات فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي به‌دور از چشم مسئولان، ناامني و معضل حشرات موذي و موش دراين رود‌دره به‌دليل فعاليت‌هاي غيربهداشتي بخشي از معضلاتي بود كه از سوي تندگويان ‌ اشاره شد.

اظهارات اعضاي شوراي شهر تهران پس از صحبت‌هاي وزير ورزش را در جدول زير مي‌خوانيد .

جدول

  • تذكرات هفتگي در شوراي شهر

اعضاي شوراي شهر در جلسه ديروز طبق روال هر هفته تذكراتي را مطرح كردند. احمد حكيمي‌پور، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران درباره نحوه انعكاس اخبار شورا گلايه كرد و گفت: اظهارات هفته پيش من در مورد مصاحبه آقاي دبير با رسانه‌ها به‌گونه‌اي منعكس شده كه گويا من با ايشان مشكل دارم، درحالي‌كه نظر من اين بود كه آقاي دبير حق اظهارنظر دارد. وي در ادامه افزود: در مورد مؤسسه همشهري نيز معتقدم كه اين مجموعه متعلق به بيت‌المال است و نبايد از امكانات آن در كارهاي سياسي استفاده كرد. درحالي‌كه رئيس مؤسسه در روزنامه همشهري از موضع يك فعال سياسي مصاحبه كرده و در صفحه اول اين روزنامه هم چاپ كرده است. حكيمي‌پور يادآور شد: ماهميشه نگرانيم كه شوراي شهر سياسي نشود اما حالا بايد نگران باشيم كه مجموعه‌هاي شهرداري سياسي نشوند.

اسماعيل دوستي، عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر نيز در تذكر خود خواستار تداوم عملكرد شهرداري در حوزه ساماندهي معتادان شد و اين اقدام شهرداري را قابل قدرداني دانست. وي به شورا نيز پيشنهاد كرد تا اين نهاد با كمك‌هاي خود معتادان را به خانواده‌هايشان بازگرداند. اين عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل آسفالت معابر در زمستان را اتلاف سرمايه دانست و پيشنهاد توقف در فصل زمستان را داد. اقبال شاكري ديگر عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل هم با اشاره به كمبودهاي ناوگان حمل‌ونقل به دولت پيشنهاد داد تا اوراق مشاركت ناوگان حمل‌ونقل عمومي منتشر كند.

معصومه آباد رئيس كميته ايمني و مديريت بحران شوراي شهر نيز راه‌اندازي سومين خانه مادر و كودك و نمازخانه جديد در ايستگاه متروي چهارراه وليعصر كه در راستاي مصوبات شوراي شهر بوده است را موجب تكريم شهروندان دانست و از شهرداري تهران قدرداني كرد.

همچنين مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران هم با اشاره به بازديد اخير خود از خرمشهر از رضايت شهروندان اين شهر بابت خدمات شهرداري تهران در اين شهر سخن گفت. وي به مراسم كلنگ‌زني بيمارستان سوانح سوختگي در منطقه‌7 تهران نيز اشاره كرد. به گفته وي زمين مورد نظر50سال قبل وقف ساخت بيمارستان شده و كميسيون ماده‌5 نيز پس از توافق‌هاي اوقاف و دانشگاه شهيد بهشتي مجوزهاي لازم را صادر كرده است. در نتيجه ارتباطي بين اين زمين و شهرداري تهران وجود ندارد.

کد خبر 321424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha