همشهری آنلاین: قائم مقام وزیربهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: اکنون ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد و انتظار می‌رود با مشارکت خیرین بتوانیم بیمارستان‌های نیمه تمام را در کمترین زمان به بهره برداری برسانیم.

ایازی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر سیدمحمد هادی ایازی، در مراسم افتتاح ساختمان بخش‌های دیالیز ، آی سی یو و سی سی یو بیمارستان امام جعفر صادق (ع) در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: با وضعیت اعتباری موجود برای بهره برداری از این بیمارستان‌ها،‌20 سال زمان نیاز است.

او گفت: درحوزه زیرساخت‌های نظام سلامت با کمبودهای عدیده ای مواجه هستیم ، انتظار می‌رود با مشارکت خیرین بتوانیم بیمارستان‌های نیمه تمام را در کمترین زمان به بهره برداری برسانیم.

ايازي با اشاره به پایین بودن سرانه‌های درمانی در شهرستان ساوجبلاغ گفت: سرانه تخت بیمارستانی در این شهرستان 1.33 درصد است که باید به رقم 7.2 درصد برسد.

او افزود: تعداد 118 تخت بیمارستانی در شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ کافی نیست و باید حداقل 400 تخت بیمارستانی در این شهرستان داشته باشیم.

ايازي با اشاره به راه اندازی بخش های دیالیز، سی سی یو و آی سی یو توسط یک فرد خیر در شهرستان ساوجبلاغ گفت: امیدواریم با حمایت خیرین در آینده نزدیک بتوانیم بخش های آی سی یو و سی سی یو کودکان در این شهرستان راه اندازی کنیم .

دکتر مهدی سلیمان فلاح ،رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ نیز در این مراسم گفت: ساختمان بخش‌های آی سی یو ، دیالیز و سی سی یو ساوجبلاغ با زیر بنای یکهزارو 500 متر مربع توسط محسن علایی از خیرین منطقه با صرف 28 میلیارد ریال ساخته شده است.

او اظهار داشت: این ساختمان دارای 10 تخت دیالیز ، 12 تخت آی سی یو و 8 تخت سی سی یو است که 20 میلیارد ریال برای تجهیز آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی البرز هزینه شده است.

شهرستان ساوجبلاغ در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

کد خبر 321544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha