محمد سعیدی معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: محتوای گزارش جدید البرادعی نشانگر آن است که جمهوری اسلامی کاملا با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده است.

سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر این که طرح موضوع هسته‌ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل هیچ توجیه حقوقی و قانونی نداشته است، افزود: بخش ارزیابی این گزارش نشان می‌دهد، برنامه‌های هسته‌ای ایران بر اساس موافقتنامه جامع پادمان و تحت نظارت کامل آژانس است .

وی گفت: گزارش البرادعی نشان می‌دهد ایران اجازه دسترسی به مواد و تاسسیات هسته‌ای خود را به آژانس داده است و تبلیغات رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی نداشتن بازرسان آژانس به تاسیسات ایران را خنثی کرده است.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: در این گزارش، آژانس اعلام کرده است که برخی سووالات همچنان باقی مانده که امیدوار است در آینده نزدیک در تعامل با جمهوری اسلامی ایران این مسایل را حل و فصل نماید.

سعیدی تصریح کرد به رغم جوسازی رسانه‌های غربی مبنی بر همکاری نکردن ایران با آژانس، گزارش آژانس نشانگر آن است که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه‌های اعلام شده به آژانس ، درحال پیشرفت است.

وی افزود: در مجموع، اگرچه این گزارش رضایت کامل ما را جلب نمی‌کند، اما نشان داد ادعاهای سیاسی و تبلیغاتی آمریکا نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران کاملا بی‌اساس و صرفا مطابق توهمات مقامات آمریکایی است.

کد خبر 3221

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز