همشهری آنلاین: قیمت نفت در بازارهای جهانی به روند کاهشی خود ادامه داد و قیمت نفت سنگین ایران در هفته منتهی به ١٥ ژانویه (٢٥ دی‌ماه)، با سه دلار و ٤١ سنت نسبت به هفته قبل از آن، کاهش داشت و به ٢٢ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه رسید.

Oil

به گزارش ايرنا بنابر گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت قیمت نفت خام سبک ایران نیز در هفته مورد بررسی سه دلار و ٥٦ سنت کاهش یافت و به ٢٥ دلار و ٧٩ سنت رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٥ دلار و ٦٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، چهار دلار و ١٦ سنت کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام دابلیو.تی.آی آمریکا نیز با چهار دلار چهار سنت کاهش، ٣٠ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت با پنج دلار و ٢٩ سنت کاهش به ٢٩ دلار و دو سنت برای هر بشکه رسید، که بیشترین کاهش را میان نفت خام‌های شاخص به خود اختصاص داد.

همچنین قیمت نفت خام‌های شاخص دوبی و عمان نیز با سه دلار و ٧٧ و سه دلار و ٨١ سنت کاهش به ترتیب به ٢٦ دلار و ٤١ سنت و ٢٦ دلار و ٨٢ سنت رسید.

حداکثر قیمت نفت در سال گذشته میلادی ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و حداقل قیمت آن ٣٠ دلار و ٧٤ سنت بود.

به گزارش ایرنا، برنامه ایران برای افزایش صادرات نفت در پساتحریم، افزایش تولید نفت خام آمریکا و انتشار میزان ذخیره‌سازی نفت خام این کشور از عوامل موثر بر کاهش قیمت نفت بوده‌اند.

همچنین نگرانی بازار نفت از آشفتگی بازارهای مالی چین و کاهش تقاضای نفت توسط این کشور و تقویت ارز دلار نیز از عوامل دیگری بوده‌اند که به تشدید روند نزولی قیمت نفت کمک کرده‌اند.

کد خبر 322534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha