همشهری آنلاین: جمعی از مقامات لشکری و کشوری به مناسبت درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق کل ارتش جمهوری اسلامی پیام تسلیت صادر کردند.

محمد سلیمی

امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از تحمل یک دوره بیماری، روز گذشته(شنبه) در سن 78 سالگی در تهران درگذشت.

  • پیام تسلیت ستاد کل نیروهای مسلح

در بخشی از پیام تسلیت ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: امیر سرافراز و ولایت مدار محمد سلیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همت و ارده ای مثال زدنی در کنار تعدادی دیگر از فرماندهان فهیم و متعهد ارتش؛ همت بلندی را در بنیان نهادن ارتش انقلابی و مکتبی بکار گرفت. وی در طول دوران دفاع مقدس در سنگرهای متعددی از جمله ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره)، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد جنگ های نامنظم و همچنین عملیات های تأثیرگذار مانند آزادسازی سوسنگرد قهرمان نقش آفرینی کرد.

  • پیام تسلیت وزیر دفاع

همچنین سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیام تسلیتی اعلام کرد: خبر درگذشت سرباز فداکار ولایت، یار امام راحل عظیم الشأن(ره) و مشاور امین فرماندهی معظم کل قوا، اسوه مجاهدان راه حق و نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی امیر سرافراز مرحوم سرلشکر محمد سلیمی موجب اندوه فراوان گردید.
«بی شک سابقه درخشان مجاهدت های خالصانه آن مرحوم در دوران دفاع مقدس به ویژه خدمات ارزنده و ماندگار ایشان در سمت وزیر دفاع و فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در یاد و خاطره ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.»

وزیر دفاع می افزاید: اینجانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده رضوان الهی و همنشینی با یاران شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

  • پیام تسلیت روابط عمومی ارتش

در بخشی از پیام روابط عمومی ارتش نیز آمده است: آن امیر سرافراز و ولایت مدار ارتش از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تبعیت و ترویج و تبیین افکار و اندیشه های نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)؛ همواره منشأ خدمات و برکات ارزشمندی در جهت ارتقای توانمندی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتش سرافراز مان بوده است.

  • پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش

در بخشی از پیام تسلیت امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز آمده است: امیر خستگی ناپذیر ارتش اسلام در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با پیروی محض از معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) همواره منشاء خدمات و برکات ارزشمندی در جهت ارتقای رزمی و دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

«این امیر سرافراز اسطوره مقاومت به معنای واقعی کلمه و مجاهد فی سبیل الله بود که با تکیه بر ایمان سترگ و اندوخته های فراوان دهه های متمادی و تجربه اندوزی از میدان های خطیر رزم و جهاد در مدار خدمت گزاری به اسلام راستین و دارای کارنامه ای مملو از رشادت ها و ایثارگری ها بود.»

امیر پوردستان می افزاید: دلاورمردی های امیر سرلشکر سلیمی در دوران دفاع مقدس و نقش ارزنده ایشان در آزادسازی سوسنگرد به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در صفحه تاریخ و خاطره زمان ثبت و ماندگار است.

  • پیام تسلیت فرمانده نیروی هوایی ارتش

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در پیام تسلیت خود آورده است: حکمت خداوند بر آن قرار گرفت تا یار دیرین و سرباز فداکار ولایت امیر سرلشکر ستاد محمد سلیمی که تا آخرین نفس، سر از آستان ارادت به ولایت بر نداشت، در طلیعه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رَخت اقامت از دیار فانی برگیرد و در جوار امام عزیز (ره) و همرزمان آسمانی خویش سکنی گزیند.

  • پیام تسلیت رئیس سازمان پدافند غیرعامل

همچنین در پیام سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور آمده است: تاریخ خونبار دوران دفاع مقدس یاد حماسه آفرینی های این امیر سرافراز را در مقابله با دشمن بعثی در آزادسازی سوسنگرد و مبارزه بی امانشان را با بعثیون کافر فراموش نخواهد کرد.

«انجانب درگذشت این سرباز شریف اسلام و یاور سرافراز نظامِ اسلامی را به پیشگاه فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح خصوصاً ارتش جمهوری اسلامی ایران و کلیه بازماندگان آن عزیز تسلیت گفته، غفران الهی را بر او و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان از خداوند متعال مسألت می نمایم.»

  • تسلیت رئیس سازمان بازرسی کل کشور

در پیام تسلیت ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز آمده است: درگذشت امیر سرافراز و ولایت مدار ارتش اسلام، «امیرسرلشکر محمد سلیمی» مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب تاثر خاطر گردید. بی شک ملت قدرشناس ایران خدمات و مجاهدت های این فرمانده جبهه های حق علیه باطل را در دوران هشت سال دفاع مقدس از یاد نخواهند برد.

کد خبر 323504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha