سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری دو -سمیرا نعمتیان: در این فصل که توی فروشگاه‌های تره‌بار گل‌کلم‌های تازه و سفید به راحتی پیدا می‌شود بهتر است انواع تازه و گوناگونی از غذاها را به کمک این گیاه پرخاصیت و خوشمزه تجربه کنید.

گل کلم سوخاری

يكي از اين غذاهاي گل كلمي تهيه سوخاري از آن است.

  • مواد مورد نياز

گل كلم: به ميزان لازم
تخم‌مرغ: بستگي به ميزان گل‌كلم دارد
پودر سوخاري
پودر كاري
نمك و فلفل سياه و زردچوبه

  • طرز تهيه:

گل‌كلم‌ها را بعد از شستن و خشك‌شدن با دست به‌صورت تكه‌اي خرد مي‌كنيم نه خيلي ريز و نه خيلي درشت. تخم‌مرغ‌ها را با نمك و فلفل و زردچوبه مي‌زنيم. پودر سوخاري و كاري و نمك و فلفل‌سياه را هم با هم مخلوط كرده و در ظرفي نگه مي‌داريم. روي سيني فر كاغذ روغني مي‌گذاريم. حالا گل‌كلم‌ها را دانه دانه توي تخم‌مرغ مي‌غلتانيم. بعد توي پودرسوخاري طعم‌دار شده گذاشته و سپس توي سيني فر كنار هم مي‌چينيم. فر را با 180درجه گرم مي‌كنيم و سيني را مي‌گذاريم توي فر تا روي گل‌كلم‌ها كرانچي و ترد شود. تقريبا نيم ساعت طول مي‌كشد.

  • چرا گل‌كلم بخوريم؟

كلا كلم‌ها خواص بي‌شماري دارند ازجمله جلوگيري از سرطان. مصرف گل‌كلم در سلامتي مردان و پيشگيري از سرطان پروستات مؤثر است، به‌علت داشتن فيبر بالا به هضم غذا كمك مي‌كند، داراي آنتي‌اكسيدان بوده از ابتلا به انواع سرطان‌ها، بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي پيشگيري مي‌كند، ضد‌التهاب، مفيد در بارداري و منبع خوب ويتامين‌هاي گروه B است. تقويت حافظه و دفع سموم بدن هم از خواص اين گياه است.

کد خبر 323721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha