جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در گزارش تکمیلی از سانحه فرودگاه مشهد، گزارش داد که کلیه پروازها به فرودگاه مشهد لغو شده‌است.

هواپیمای توپولف حامل 148 مسافر که از بندرعباس به سمت مشهد پرواز می‌کرد، قبل از فرود اضطراری در باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد و متاسفانه جمعی از هموطنانمان در این سانحه کشته و مصدوم شدند.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا با تایید خبر آتش سوزی یک فروند هواپیما در فرودگاه مشهد در خصوص جزئیات این حادثه، گفت: عصر امروز دهم شهریور ماه، یک فروند هواپیمای توپولف 154 متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با 147 سرنشین از بندرعباس به سمت مشهد در حال پرواز بود که در باند فرودگاه مشهد ناگهان دچار سانحه شد.

وی اضافه کرد: حادثه زمانی به وقوع پیوست که هواپیما در حالی که قصد فرود بر روی باند فرودگاه مشهد را داشت، ناگهان آتش گرفت.

به گفته جعفرزاده، در جریان این حادثه تعدادی از مسافران در اثر شدت جراحات دچار سوختگی شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هنوز تعداد دقیق مسافران مصدوم و یا تلفات احتمالی به دست نیامده است، خاطرنشان کرد: در پی اعلام وقوع این حادثه بلافاصله تیم بررسی سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده تا نسبت به چگونگی بروز حادثه اقدامات کارشناسی انجام دهند.

از سوی دیگر یک مقام مسوول نیز در خصوص حادثه رخ داده به ایسنا گفت: این حادثه بر اثر ترکیدن چرخ‌های هواپیما در هنگام فرود رخ داد که به خروج هواپیما از باند فرودگاه انجامید و متعاقب آن نیز دچار حریق شد.

وی اذعان کرد: در جریان حادثه آتش‌سوزی هواپیما که حدود ساعت 14 عصر امروز به وقوع پیوست، بر اساس اطلاعات اولیه60 تن از مسافران بر اثر سوختگی دچار سانحه شدند.

این مقام آگاه همچنین اعلام کرد که نیروهای آتش‌نشانی و پلیس برای ایمن سازی محل در منطقه حادثه حضور دارند و عملیات‌های لازم را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا همچنین دکتر اورعی، مدیر مقیم اتاق بحران اورژانس کشور با اعلام این که تاکنون جسد 30 تن از داخل هواپیمای سانحه دیده خارج شده، به ایسنا گفت: در حال حاضر نیروهای اورژانس مشهد جهت امدادرسانی در محل حادثه حضور دارند.

به گفته وی، با توجه به این که در جریان این حادثه قسمت انتهایی هواپیما دچار آتش‌سوزی شده بود، بیشتر مسافرانی که در این قسمت مستقر بودند، دچار سانحه شدند.

مدیر مقیم اتاق بحران اورژانس کشور همچنین اعلام کرد که آسیبی به هیچ یک از اعضای تیم پرواز وارد نشد.

دکتر اورعی در خصوص شناسایی هویت کشته‌شدگان نیز گفت: به دلیل شدت سوختگی، هویت تعدادی از جانباختگان حادثه هنوز مشخص نشده است.

علی‌رضا منظری ـ معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که تاکنون بیش از 50 نفر از 148 مسافر هواپیما توپولف 154 مسیر بندرعباس ـ مشهد شرکت هواپیمای ایران ایرتور به شماره پرواز 945 زنده از هواپیما خارج شده‌اند، افزود: این هواپیما در حدود ساعت 14 و 10 دقیقه در باند فرودگاه مشهد به زمین نشست که در این هنگام چرخ‌های عقب هواپیما ترکیده و هواپیما بر اثر برخورد با باند آتش گرفت.

او تاکید کرد: کادر پرواز هواپیما زنده خارج شده‌اند.

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی با بیان این که تعداد کل مسافران این هواپیما 148 نفر بوده است، به خبرنگار ایسنا در خراسان گفت: تا کنون30 جنازه و 60 مسافر به صورت سالم و مجروح از هواپیما خارج شده است .

به گزارش ایسنا از فرودگاه مشهد تمام پروازها به مقصد مشهد لغو شده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه های خراسان رضوی نیز به ایسنا گفت: نیروهای آتش نشانی، نیروی زمینی ارتش، هلال احمر و نیروی هوایی ارتش در حال خاموش سازی و امدادرسانی می‌باشند.

خبرهای تکمیلی در این زمینه متعاقبا مخابره می‌شود.

کد خبر 3242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز