چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی فرم‌های یکنواخت برخی از قراردادهای تسهیلات بانکی را ابلاغ کرد.

Bank

اين تصميم در راستاي اجراي قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار مصوب 16بهمن1390 مجلس گرفته شده تا جلوي سوء‌استفاده احتمالي بانك‌ها گرفته شود و شرايط عمومي اعطاي تسهيلات در كل شبكه بانكي يكسان شود. به‌گزارش بانك مركزي، فرم‌ قرارداد‌هاي عقود «اجاره به شرط تمليك»، «خريد دين»، «مرابحه»، «مزارعه»، «مساقات»، «استصناع»، «جعاله» و «سلف»، در شبكه بانكي يكسان خواهد شد و از ابتداي سال آينده مبناي قرارداد بين مشتريان و بانك‌ها خواهد شد.

بانك مركزي دستور داده است: از اين پس تمامي قرارداد‌هاي جديد وام بانكي صرفاً براساس فرم‌هاي‌ جديد تنظيم و منعقد شود و تمامي قراردادهاي قبلي مربوط به عقود يادشده، تا پايان مدت اعتبار مندرج در قرارداد، كماكان به قوت خود باقي خواهد ماند و تابع ضوابط و مقررات زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.

در بخشنامه بانك مركزي از بانك‌ها خواسته شده قبل از انعقاد و يا امضاي قرارداد، تمهيداتي اتخاذ شود تا مشتري، ضامن و وثيقه‌گذار از مفاد آن آگاهي كامل كسب كرده و نسخه‌اي از قرارداد مربوط به همراه مقررات و ضوابط مصرح در آن، در اختيار مشتري، ضامن و وثيقه‌گذار قرار گيرد. همچنين بانك‌ها بايد پس از انعقاد و امضاي قرارداد، نسخه‌اي از آن‌كه داراي ارزش قانوني يكسان با ساير نسخ است، در اختيار طرفين قرارداد (عامل، ضامن يا ضامنين و وثيقه‌گذار يا وثيقه‌گذاران) قرار گيرد.

کد خبر 325521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha