همشهری آنلاین: مجتبی عابدینی در میان ۱۸۹ شرکت‌کننده در مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان در رده یازدهم ایستاد و صاحب هشت امتیاز المپیکی دیگر شد، ضمن این که علی پاکدامن و محمد فتوحی هم به ترتیب صاحب جایگاه ۲۹ و ۳۴ شدند.

Iran Sabr Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان با برگزاری دیدارهای انفرادی در جدول ۶۴ نفره به میزبانی شهر ورشو پیگیری شد.

در این مرحله مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی، سه نماینده کشورمان بودند.

مجتبی عابدینی که به خاطر برخورداری از جایگاه خوب در رنکینگ جهانی و قرار داشتن در رده دوازدهم این رنکینگ از حضور در مرحله مقدماتی مسابقات معاف شده بود، با شکست دادن ۱۵ بر ۸ نماینده‌ای از روسیه، به جدول ۳۲ نفره صعود کرد.

در این مرحله مقابل شمشیربازی از ایتالیا که موجب حذف محمد فتوحی شده بود، به برتری ۱۵ بر ۵ دست یافت و راهی جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات شد.

مجتبی عابدینی در جدول ۱۶ نفره مسابقات برابر نماینده دیگری از روسیه به میدان رفت و با وجود ارائه رقابتی نزدیک و پایاپای با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ شکست خورد و از صعود به جدول ۸ نفره بازماند.

در رده‌بندی نهایی بازیکنان و در میان ۱۸۹ بازیکن شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی لهستان، مجتبی عابدینی صاحب رده یازدهم شد.

همچنین علی پاکدامن که با متحمل شدن تنها یک باخت و ۶ پیروزی در مرحله مقدماتی، راهی جدول ۶۴ نفره شده بود، در این مرحله مقابل حریفی از کانادا ۱۵ بر ۷ پیروز شد و به جدول ۳۲ نفره صعود کرد.

پاکدامن در این جدول مقابل شمشیرباز رومانی که رنکینگ اول جهان را در اختیار دارد، در رقابتی کاملاً نزدیک ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در رده‌بندی نهایی، پاکدامن صاحب جایگاه بیست و نهم شد، ضمن این که به ۴ امتیاز المپیکی هم دست یافت.

محمد فتوحی، دیگر شمشیرباز ایرانی حاضر در جدول ۶۴ نفره مسابقات جام جهانی لهستان بود.

فتوحی که بدون باخت به طور مستقیم از جدول مقدماتی به جدول ۶۴ نفره صعود کرد، در این جدول به مصاف شمشیرباز ایتالیایی رفت، اما این دیدار را با نتیجه ۱۵ بر ۹ واگذار کرد و از صعود بازماند. در رده‌بندی نهایی، فتوحی صاحب جایگاه ۳۴ شد. ضمن این که این بازیکن از این رقابت‌ها به دو امتیاز المپیکی هم دست یافت.

کد خبر 325963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha