همشهری آنلاین: گروهی از قربانیان حمله تروریستی سن‌برناردینو در حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای وادار کردن شرکت اپل به رمزگشایی از گوشی مهاجم این حمله، از این شرکت شکایت می‌کنند.

اپل

براساس گزارش رويترز، استفان لارسون قاضي بازنشسته كه نمايندگي قربانيان اين حمله تروريستي را عليه شركت اپل به عهده گرفته‌است مي‌گويد علاقه اين قربانيان به اطلاعات درون گوشي بسيار فراتر از نياز محققان وزارت دادگستري به اين اطلاعات است،‌اين افراد هدف تروريسم قرار گرفته‌اند و بايد از چرايي و چگونگي آن آگاه شوند.

لارسون مي‌گويد هفته گذشته از سوي وزارت دادگستري و دادستان محلي با او تماس گرفته شده و از او درخواست شده تا نمايندگي اين افراد را به عهده بگيرد. وي اشاره‌اي به تعداد افراد شاكي نداشته‌است. در حمله سن‌برناردينو 14 نفر جان خود را از دست داده و 22 نفر زخمي شدند.

ورود قربانيان اين حادثه به كارزار دولت فدرال به معني ظهور هم‌پيماني قدرتمند در مبارزه دولت عليه شركت اپل خواهد‌بود، شركتي كه تلاش دارد از حريم خصوصي كاربرانش در برابر دست‌درازي دولت جلوگيري كند.

FBI در تلاش است تا شركت اپل را وادار كند به گشودن قفل گوشي سيد‌فاروق، مهاجم سن‌برناردينو،‌ با مقامات فدرال همكاري كند و شركت اپل با مقاومت در برابر اين درخواست، اعلام كرده كه چنين اقداي مي‌تواند براي امنيت كاربران خطري جدي در پي داشته‌باشد. وزارت دادگستري به تازگي موفق شده راي دادگاهي فدرال در ريورسايد كاليفرنيا را عليه شركت اپل به دست آورد و شركت اپل نيز به زودي اولين نبردهاي قانوني خود با مقامات دولتي را آغاز خواهد‌كرد.

کد خبر 325970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha