مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ طرح فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ تهران، خبر از بهره‌برداری خط متروی فرودگاه مهرآباد تهران در روزهای آینده داد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف در اين مراسم درباره روند ساخت و توسعه شبكه متروي تهران سخن گفت و از آسيب‌هاي اجتماعي به‌عنوان يكي از اولويت‌هاي مهم مديريت شهري تهران نام برد. البته وي در ابتداي سخنراني خود به فعاليت‌هاي عمراني شهرداري تهران اشاره و تأكيد كرد: به‌رغم همه مشكلات اقتصادي و ركودي كه بر كشور حاكم است اما پيشرفت كارها در بخش‌هاي عمراني، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي همچنان با گستردگي و سرعت در شهرداري تهران، به پيش مي‌رود. به گفته شهردار تهران چون عمليات ساخت مترو زيرزمين و به دور از چشم مردم اتفاق مي‌افتد، برخي افراد بيكار كه فقط حرف مي‌زنند مي‌گويند حجم كارهاي عمراني مانند قبل نيست.

اين در حالي است كه به گفته قاليباف تمامي پل‌ها و بزرگراه‌هايي كه طبق برنامه بايد تا سال1404در تهران ساخته مي‌شد، به اتمام رسيده است. قاليباف درباره فعاليت در خطوط متروي تهران نيز اظهار داشت: در مورد خطوط 6و 7و 3نيز 400كارگاه در 3شيفت كار مي‌كنند. مثلا خط 6مترو تهران از افسريه به اتوبان آهنگ، خيابان 17شهريور، ميدان امام حسين، ميدان سپاه، ميدان وليعصر، پارك لاله و بلوار كشاورز امتداد يافته و تا منطقه 5و دانشگاه آزاد ادامه پيدا مي‌كند. هم‌اكنون كار ساخت تونل در اين خط كه 30كيلومتر طول دارد درحال انجام است.

شهردار تهران درباره خط ديگر مترو تأكيد كرد: در خط 7نيز كه از ميدان بسيج شروع مي‌شود و با عبوراز خيابان مولوي، نواب، پل گيشا، برج ميلاد، ميدان قدس و فرحزاد به بالا ادامه مي‌يابد، كار ساخت تونل از اتوبان افسريه و ميدان بسيج تا ميدان قدس به اتمام رسيده و در حال ريل‌گذاري و ساخت ايستگاه‌ها هستيم. قاليباف همچنين با اشاره به وعده ساخت ايستگاه در هر‌ماه كه اسفند سال گذشته آن را اعلام كرده بود، گفت: ظرف چند روز آينده نيز خط 4مترو به فرودگاه مهرآباد متصل خواهد شد و 70هزار مسافر اين فرودگاه از همان سالن فرودگاه مي‌توانند سوار مترو شده وارد شهر شوند.

  • بيكاري بستر بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي

قاليباف در بخش ديگري از اظهارات خود از اهميت توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي به‌عنوان رويكرد مهم ديگر شهرداري سخن گفت كه نشانه‌هاي آن درهمه جاي شهر مشهود است. وي يادآور شد: سراهاي محله به‌عنوان كانون فعاليت‌هاي فرهنگي، ورزشي تشكيل شدند كه با جوهره كار ديني و تربيتي و پركردن اوقات فراغت خانواده‌ها و بانوان مورد توجه ما بوده است. از طرف ديگر شهردار تهران در بحث آسيب‌هاي اجتماعي از بيكاري به‌عنوان بستر خيلي از مشكلات نظير اعتياد، طلاق و فقر نام برد و گفت: در اين زمينه شهرداري تهران دست نياز به سمت همه صاحب‌نظران اين عرصه دراز مي‌كند.

قاليباف از تلاش شهرداري تهران ظرف چند‌ماه گذشته براي جذب همه كارتن‌خواب‌ها و معتادان در مناطق مختلف سخن گفت و افزود: اين افراد را به كمپ‌هاي ترك اعتياد فرستاديم. وي از رسانه‌ها و مردم خواست دقت كنند كه مركز بهاران ويژه كساني است كه اعتيادشان را در كمپ‌ها ترك كرده‌اند و براي بازگشت به جامعه و حضور مؤثر و امرار معاش نيازمند حرفه‌آموزي اشتغال هستند.

قاليباف تأكيد كرد: متأسفانه در برخي محله‌ها عده‌اي جوسازي كرده به مردم القا مي‌كنند كه اينجا مركز نگهداري معتادان ا‌ست و مردم را بدبين مي‌كنند درحالي‌كه اينجا حتي يك نفر معتاد هم وجود ندارد و صرفا به‌منظور توانمندسازي كساني راه‌اندازي شده كه بعد از ترك اعتياد به‌منظور اشتغال و امرار معاش نيازمند حرفه‌آموزي هستند تا دوباره به دام اعتياد گرفتار نشوند. وي تأكيد كرد: در بين اين افراد پزشك، متخصص، افراد متبحر فني و كارگر وجود دارد؛ حتي ممكن است بخشي از افراد هم مهارت نداشته باشند اما در اينجا مهارت‌آموزي مي‌كنند و ارتباط آنها با مركز بهاران براي حمايت‌هاي اقتصادي و فرهنگي برقرار است.

  • كوثر براي بانوان

شهردار تهران به راه‌اندازي مراكز مهارت‌آموزي كوثر در شهر تهران هم اشاره كرد و گفت: در چند سال گذشته شهرداري تهران بالغ بر 200مركز مهارت‌آموزي كوثر را ويژه زنان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست راه‌اندازي كرده است تا بتوانند اقتصاد خانه را اداره كنند. اين كار بركات زيادي داشته و از بسياري از خطرات پيش رو نيز جلوگيري كرده است. قاليباف يادآور شد: هم‌اكنون همه محله‌ها درخواست دارند تا مراكز كارآفريني بانوان را راه‌اندازي كنيم تا زنان سرپرست خانوار كار اقتصادي كرده و به توليد بپردازند.

  • بهره‌برداري از 20هزار متر فضاي فرهنگي تا 6‌ماه آينده

شهردار منطقه 8 در بخشي از مراسم بهره‌برداري از 22طرح عمراني، ترافيكي، فرهنگي و اجتماعي در اين منطقه گفت: ظرف 6‌ماه آينده 20هزار مترمربع به سرانه فضاي فرهنگي و ورزشي منطقه 8اضافه خواهيم كرد. بهمن نوري به‌عنوان نمونه از مجموعه فرهنگي ورزشي آزادگان در 12هزار مترمربع و مجموعه فرهنگي ورزشي نارمك نام برد كه تا‌كنون75درصد پيشرفت داشته‌اند. افتتاح مركز تفكيك زباله و پسماند، افتتاح فاز اول پروژه پايانه علم و صنعت، احداث 2سراي محله و افتتاح پارك ترافيكي آموزشي بخشي از پروژه‌هايي بود كه به گفته شهردار منطقه8 ديروز به بهره‌برداري رسيد.

کد خبر 326263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha