همشهری آنلاین: کارگاه آموزشی مستندنگاری پیشرفته و در ادامه برگزاری نخستین همایش و کارگاه بین‌المللی مستندنگاری پیشرفته در حوزه میراث فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد .

Workshop

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این کارگاه تخصصی با حضور پرفسور اکتسابی، دکتر داورپناه، دایچی تسونومیچی، کورا موتو یوسو متخصصان مستندنگاری و با استقبال پژوهشگران و مرمت‌گران در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

پرفسور اکتسابی با معرفی دستگاه اسکنر نوری به بیان گوشه‌ای از مراحل مختلف مستندنگاری آثار تاریخی پرداخت و گفت: هر یک از پژوهشگران علاقمند می‌توانند در مدت یک یا دو روز کار با این دستگاه را یاد بگیرند.

وی با استقبال از بومی‌سازی و گسترده‌کردن استفاده از این دستگاه تصریح کرد: در تلاش هستیم در تهران امکانی را فراهم آوریم که همانند ژاپن با درهای باز در این حوزه از پژوهشگران استقبال کنیم.

رئیس لابراتوار مستندنگاری و تصویرگری تحلیلی دانشگاه کیوتو ژاپن افزود: با مساعدت همکاران قرار است این امکانات گسترش یابد تا بتوانیم کارهای گسترده‌ای را انجام دهیم.

گفتنی است نخستین همایش و کارگاه بین‌المللی 3 روزه مستندنگاری پیشرفته در حوزه میراث فرهنگی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با شرکت اندیشمندان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، ژاپن، مالزی، آمریکا، مصر، فیلیپین، آلمان و همچنین هنگ‌کنگ پس از برگزاری سخنرانی‌های متعدد در زمینه مستندنگاری آثار تاریخی - فرهنگی با استفاده از روش‌های جدید و همچنین 3 کارگاه آموزشی مستندنگاری پیشرفته پایان یافت.

کد خبر 326393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha