رئیس سازمان حج و زیارت تعیین تکلیف حج را وابسته به برگزاری جلسه وزارت خارجه با وزیر حج عربستان دانست و گفت: «بعد از برگزاری جلسه قیمت، اسکان و... مشخص می‌شود و تأمین امنیت شرط اعزام است. »

سعيد اوحدي با بيان اينكه متقاضيان تا اولويت 85/3/20 كه در بانك، سپرده‌گذاري كرده بودند از 3 روز ديگر مي‌توانند به‌مدت 2 هفته در بانك ملي حساب باز كرده و ۵ ميليون تومان واريز كنند، در خبرگزاري مهر افزود:«اين حساب به نام خود زائر باز مي‌شود و به آن سود پرداخت خواهد شد تا متقاضيان متضرر نشوند.در سال‌هاي گذشته هزينه سفر حج در 3 قسط از زائران دريافت مي‌شد و با پرداخت نخستين قسط، زائر كاروان، گروه قيمتي و مدينه قبل يا بعد بودن را انتخاب مي‌كرد، اما به‌دليل اينكه هنوز با وزير حج عربستان جلسه برگزار نشده است، نمي‌توانيم قيمت را تعيين كنيم؛ بنابراين به‌صورت علي‌الحساب از زائران اين مبلغ دريافت مي‌شود. بعد از تفاهم با وزير حج عربستان، گروه‌هاي قيمتي و مدينه قبل يا بعد بودن زائران مشخص خواهد شد و در هفته اول ارديبهشت براي ثبت‌نام در كاروان‌ها اعلام مي‌شود.»

به گفته وي، براساس دعوتنامه‌اي كه قبل از قطع رابطه سياسي از سوي وزير حج عربستان ارسال شده بود، ۱۹ اسفندماه زمان تشكيل اين جلسه بود كه هنوز قطعي بودن آن اعلام نشده است. البته در جلسه مسئولان سازمان حج با مسئولان امور خارجه قرار شده زمان و مكان برگزاري جلسه با وزير حج عربستان پس از مذاكره با آنها اعلام شود.

اوحدي اطمينان از تأمين امنيت زائران را يكي از موضوعاتي دانست كه در اين نشست مطرح خواهد شد و تأكيد كرد: تا زماني كه از امنيت زائران مطمئن نشويم، هيچ اقدامي نخواهد شد.

کد خبر 326667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha