همشهری آنلاین: سه‌شنبه ۱۱ اسفند مناطق مرکزی، شرق و جنوب شرقی شاهد باران خواهد بود و برای پایتخت هوایی نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هوای ابری

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سه‌شنبه (11 اسفند)  بارش در مناطق مرکز، شرق، جنوب شرق و قسمت‌هایی از جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در  چهارشنبه 12 اسفند، برای شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین بارش برف در ارتفاعات استان کرمان نیز در این روز انتظار می‌رود. این سامانه در روز پنجشنبه در نوار شرق و جنوب شرق سبب بارش پراکنده باران شده و از اواخر روز پنجشنبه از کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه، خلیج فارس سه‌شنبه مواج است.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 11 اسفند، نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 20 و 8 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 12 اسفند، صاف همراه با غبارمحلی یا حداکثر و حداقل دمای 21 و 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان گفت: رگبار و رعد و برق و وزش باد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و 11 اسفند، در مناطق شرق، جنوب شرق و پاره‌ای از نقاط جنوب پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در روز سه‌شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در روز چهارشنبه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و شرق و شمال هرمزگان وجود دارد.

به گفته وظیفه، توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم به کار گرفته شود، شایان توجه است که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در مناطق شرقی و جنوبی 7 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر 326735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha