همشهری آنلاین: در همایش ملی سلامت دانشجویان، سخنرانان،‌ نسبت به افزایش مصرف مواد در بین دانشجویان ایرانی هشداد دادند و از وضعیت سلامت روان دانشجویان هم ابراز نگرانی کردند.

sayyari

 به گزارش همشهري آنلاين، معاون بهداشتي وزير بهداشت، در همايش ملي سلامت دانشجويان با بيان اينكه جوانان و دانشجويان، سرمايه‌هاي ملي و آينده سازان كشور هستند، گفت: آسیب‌های اجتماعی همچون مواد مخدر و مواد روانگردان، دانشجويان را هدف قرار داده است به همين دليل، همه دستگاه‌های بین بخشی و مرتبط، باید براي کنترل و مهار این مسئله تلاش كنند.

  • برنامه ارتقاي سلامت دانشجويان

دكتر علي اكبرسياري، از برنامه‌هاي جديد وزارت بهداشت براي ارتقاي سلامت دانشجويان گفت و افزود: برنامه ارتقای سلامت دانشجویان براي نزديك به 5 ميليون دانشجو،‌ در سال 95 اجرا می‌شود.

‌ به گفته معاون وزير، اين برنامه در راستاي طرح تحول سلامت و با همکاری وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه انجام مي‌شود و در اين برنامه، تامين و حفظ سلامت دانشجويان از ابعاد مختلف جسمي، اجتماعي و رواني و معنوي در نظر گرفته مي‌شود.

سياري گفت:‌ جوانان در اولويت وزارت بهداشت هستند چرا كه آن‌ها سرمايه‌هاي ملي و آينده سازان كشور هستند به همين دليل، در طرح تحول سلامت به اين قشر هم توجه جدي شده است.

او اظهار اميدواري كرد: به دليل آنكه برنامه ارتقاي سلامت دانشجويان، به صورت مشاركتي انجام مي‌شود، بنابراين، تمام دستگاه‌هاي ذي ربط بايد، همكاري موثر و مطلوب داشته باشند.

معاون وزير بهداشت خاطر نشان كرد: در برنامه ارتقاي دانشجويان، همه دانشجويان تحت پوشش خدمات درماني و بهداشتي قرار مي‌گيرند و همه آن‌ها از خدمات اولیه و آموزش‌های سطح اول برخوردار می‌شوند و در سطوح بعد نيز دانشجویان و جوانانی که به خدمات تخصصی نیاز دارند، از خدمات برخوردارمي‌شوند.

  • شيوع 6 درصدي مواد دربين دانشجويان

در اين همايش، معاون فرهنگی و دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت، هم از شیوع شش درصدی مصرف مواد مخدر و روانگردان در بین دانشجویان کشور خبر داد و گفت: علاوه براين،‌ وضعیت سلامت روان دانشجویان نگران کننده است.

  • اجرای طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان

محمد رضا فراهاني، افزود : طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان اجرا مي‌شود.

او گفت: غربالگري دانشجويان، با دقت بالاتر و برای شناخت اختلالات روانی دانشجویان در دانشگاه‌ها انجام می‌شود و اين درحالي است كه در گذشته تست‌هاي غربالگری سلامت روان برای دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه اجرا می‌شد اما این تست‌ها به نحوی نبود که بتواند همه اختلالات روانی را شناسایی كند.

محمدرضا فراهاني افزود : در دوره‌های گذشته به آسیب‌های اجتماعی جوانان و دانشجویان توجه کافی نشده و همین مساله باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان شده است.

او گفت : بايد براي برای سلامت جوانان،‌ دغدغه داشته باشيم ، باید شرایطی را فراهم کنیم که آسيب ها در ميان دانشجويان كاهش يابد يكي از اين راه ها افزايش میزان مشارکت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوانان افزایش است.

کد خبر 326999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha