شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری دو - محمد معمار: خیلی‌ها با نزدیک‌شدن به ایام نوروز خودشان را کم‌کم برای سفر آماده می‌کنند.

آماده باش برای سفر

 لذت سفركردن به طبيعت غيرقابل وصف است، حال اگر قرار باشد به مناطق بكر و بي‌نظير ايران سفر كنيم اين لذت چندبرابر خواهد شد. سفركردن به طبيعت با سفر‌هاي شهري تفاوت فراواني دارد و در اين سفر‌ها شما نياز به وسايل و تجهيزات مورد نياز خواهيد داشت. پس بهتر است قبل از فرارسيدن ايام تعطيلات، اقدام به تهيه اين وسايل كنيد. اين صفحه تمامي اطلاعات لازم درباره وسايل مورد نياز سفر را در اختيار شما قرار مي‌دهد. عليرضا شكيب كه يكي از فروشندگان با سابقه وسايل سفر است در اين بخش به‌عنوان كارشناس ما را همراهي مي‌كند.

  • زيرانداز گرم و نرم براي نشستن

زيرانداز يكي از مهم‌ترين وسايل سفر است و در انواع مختلفي عرضه مي‌شود. مهم‌ترين ويژگي يك زيرانداز ضد‌آب بودن آن است. اگر قصد داريد حرفه‌اي سفر كنيد ما به شما زيرانداز‌هاي حرفه‌اي را پيشنهاد مي‌كنيم. اين زيراندازها بسيار نازك و كم‌حجم هستند و البته به‌خاطر داشتن لايه عايق، ضد‌آب خواهند بود و گرما از آنها عبور نمي‌كند. اين زيرانداز‌ها قابل شست‌وشو هستند و به‌راحتي مي‌توانيد آنها را در ماشين لباسشويي بشوييد. اما اگر قصد يك سفر معمولي به طبيعت را داريد بهترين گزينه براي شما زيرانداز‌هاي حصيري است. اين زيرانداز‌ها شايد عايق دما نباشند، اما كاملا ضد‌آب به‌حساب مي‌آيند. اين زيرانداز‌ها نسبت به زيرانداز‌هاي حرفه‌اي حجيم‌تر هستند، اما مقاومت بيشتري دارند و شما مي‌توانيد سال‌ها از آن استفاده كنيد. از پتوهاي مسافرتي هم مي‌توانيد به‌عنوان زيرانداز استفاده كنيد تا به خرج نيفتيد. براي اينكه كثيف هم نشود مي‌توانيد زيرش يك ملحفه پهن كنيد و پتو را روي آن بيندازيد.

  • گاز پيك‌نيك اجاق آشپزخانه در دل طبيعت

گاز پيك‌نيك در 2نوع عرضه مي‌شود؛ گاز پيك‌نيك‌هاي حرفه‌اي، بسيار سبك هستند و البته حجم كمي را اشغال مي‌كنند، ولي بايد توجه داشت كه متقابلا حجم گاز كمي را در خود جاي مي‌دهند. فشار اين گاز پيك‌نيك‌ها نسبتا كم است و تنها به درد گرم‌كردن يك كنسرو مي‌خورد. براي يك سفر ساده به طبيعت، گاز پيك‌نيك‌هاي معمولي بهترين گزينه است. اين گاز پيك‌نيك‌ها كمي جاگير هستند و بخشي از فضاي صندوق عقب ماشين را اشغال مي‌كنند. درضمن به‌دليل سنگيني نسبتا زياد نمي‌توانيد آن را در دست بگيريد و مدت زيادي در طبيعت پياده‌روي كنيد، ولي هم حجم گاز زياد و هم فشار قابل‌قبولي دارد. شما مي‌توانيد در يك سفر سه يا چهار روزه از اين گازپيك‌نيك‌ها استفاده كنيد.

  • جعبه كمك‌هاي اوليه جعبه‌اي براي زمان‌هاي مبادا

جعبه كمك‌هاي اوليه به 3دسته داخل ماشين، داخل خانه و حرفه‌اي تقسيم مي‌شود. براي سفركردن، جعبه كمك‌هاي اوليه داخل ماشين كفايت مي‌كند. اين جعبه شامل وسايل ضروري براي آسيب‌ديدگي‌هاي سطحي است. شايد داخل جعبه كمك‌هاي اوليه وسايلي مانند دستگاه فشارسنج خون يافت نشود، ولي وسايل و داروهاي داخل آن شما را در سفر ياري مي‌كند تا آسيب‌ديدگي سطحي را درمان كنيد و درصورت آسيب‌ديدگي جدي تا مراكز درماني برسيد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه هر يك سال بايد داروهاي داخل جعبه را چك كنيد تا تاريخ انقضاي آنها نگذشته باشد.

  • پتوي مسافرتي ناجي شما در سرماي هوا

قبل از شال و كلاه كردن براي گردشگري و سفر، حتما اوضاع آب و هواي جايي را كه مي‌خواهيد برويد بررسي كنيد، اما به هر حال برداشتن پتو مسافرتي در اين وقت سال براي گردشگري واقعا لازم است. به هر حال شايد هوا سرد و خنك شود، آن وقت خواهيد ديد كه اين پتو چقدر به كارتان مي‌آيد. فقط يكي، دو پتو كفايت مي‌كند، براي يك پيك‌نيك يا سفر كوتاه، رختخواب بار نزنيد. پيشنهاد ديگرمان هم اين است كه حتما چند بطري آب و كمي خوراكي‌هاي فاسدنشدني و كنسرو همراه‌تان كنيد. اينها در زمان تشنگي و گرسنگي سفر و پيك‌نيك، كار راه‌انداز است.

  • ظروف مسافرتي بفرماييد سر سفره طبيعت

بيشتر افراد براي سفر‌هاي خود از ظروف يكبار مصرف استفاده مي‌كنند. اما اين ظروف آسيب‌هاي فراواني به طبيعت مي‌زنند و علاوه بر آن از نظر اقتصادي به‌صرفه نيستند. امروزه ظروف پلاستيكي مسافرتي در بازار عرضه مي‌شوند كه قابليت شست‌و‌شو دارند و از محبوبيت خاصي برخوردار هستند. اين ظروف در جعبه‌هايي چندنفره در بازار عرضه مي‌شوند كه نسبتا حجم كمي را اشغال مي‌كنند، اما به‌دليل ساخته‌شدن از مواد شيميايي از لحاظ بهداشتي تأييد نمي‌شوند. شما مي‌توانيد يك‌بار براي هميشه كمي هزينه كنيد و ظروف مسافرتي از جنس استيل خريداري كنيد. اين ظروف كاملا بهداشتي هستند و به‌دليل نازك بودن، حجم كمي را اشغال مي‌كنند. به راحتي قابل شست‌وشو هستند و طول عمر نسبتا زيادي دارند. شايد در ابتداي امر اين ظروف از نظر اقتصادي مقرون به‌صرفه نباشند اما در طولاني‌مدت و سفرهاي متعدد متوجه مي‌شويد اين ظروف از يكبار مصرف‌ها بسيار مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

  • وسايل ريز، اما مهم خنزر پنزرهاي صندوق عقب

وسايل ريزي هستند كه شايد هنگام تهيه وسايل سفر اصلا حواستان به آنها نباشد، اما داشتن آنها مي‌تواند شما را در خيلي از مشكلات ياري دهد. يكي از اين وسايل، چاقوهاي چند كاره است. اين چاقوها كوچك و كم‌حجم هستند و از چند سر تشكيل مي‌شوند. يكي از اين سر‌ها پيچ‌گوشتي است. اين چاقو‌هاي چندكاره زياد گران نيستند ولي در سفر بسيار كارآمد خواهند بود. يكي ديگر از وسايلي كه در سفر به آن نياز پيدا خواهيد كرد قطب‌نما و دماسنج است. نيازي نيست هزينه كنيد و اين وسايل را از بازار تهيه كنيد، با نصب يك برنامه روي گوشي موبايل‌تان هم مي‌توانيد به اين وسايل مجهز شويد. همراه داشتن كبريت و فندك را هم فراموش نكنيد، چرا كه يكي از الزامات سفر به طبيعت است.

  • همه‌‌چيز داخل يك كوله‌پشتي

امروزه در بازار پك‌هايي عرضه مي‌شود كه تمامي وسايل مورد نياز براي سفر در آنها وجود دارد. اين پك‌ها عمدتا تك‌نفره هستند، ولي پك‌هاي چندنفره هم در بازار وجود دارند كه نسبتا حجيم‌تر هستند. اگر قصد خريد اين پك‌ها را داريد به وسايل داخل آنها توجه ويژه‌اي كنيد تا از كيفيت بالايي برخوردار باشند. البته ما به شما خريدن اين پك‌ها را توصيه نمي‌كنيم، چون اگر هر يك از وسايل را جداگانه تهيه كنيد هم مقرون به‌صرفه‌ترند و هم از جنس و كيفيت بهتري برخوردار خواهند بود.

کد خبر 327177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha