چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

۳۱ تن میوه ممنوعه قاچاق که طی ۱۰روز گذشته کشف شده بود، دیروز طی مراسمی با حضور برخی مسئولان امحا شد.

میوه قاچاق

اين ميوه‌هاي ممنوعه‌اي كه با صرف درآمدهاي ارزي كشور توسط قاچاقچيان وارد و راهي بازار مصرف كلانشهر تهران شده بود، سرنوشتي جز انهدام و دفن نداشت تا شايد اين اقدام نمادين اميد به برخورد با قاچاق سازمان‌يافته و خرد ميوه‌هاي ممنوعه به كشورمان را فراهم سازد. در مراسمي كه با حضور مسئولان سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي، ستاد مبارزه با قاچاق كالا، وزارت كشاورزي و رسانه‌هاي جمعي برگزار شد حدود 31تن ميوه قاچاق كه 90درصد آن طي چند روز گذشته در استان تهران كشف و ضبط شده بود در محل انبار سازمان جمع‌آوري اموال تمليكي به وسيله لودر امحا شد.

  • ميوه‌ها شپشك داشت، دفن شد

پيش از اين برخي رسانه‌ها با انتقاد از تعميم براي نابودسازي اين ميوه‌ها نوشته بودند بهتر است ميوه‌ها به‌جاي نابودي ميان نيازمندان توزيع رايگان شود اما معاون سازمان حفظ نباتات در واكنش مي‌گويد: دستور دفن ميوه‌هاي امحاشده در محيطي ايمن و با رعايت نكات بهداشتي صادر شده است و ميوه‌هاي قاچاق به هيچ وجه نبايد به مصرف انساني برسند. مهدي قائميان با اشاره به اينكه پس از امحاي ميوه‌هاي مذكور سازمان حفظ نباتات براي جلوگيري از احتمال شيوع آفت و بيماري از باقيمانده‌هاي اين ميوه‌ها دستور دفن آن را صادر كرد به ايسنا گفت:

براساس گزارش‌هاي رسيده، ميوه‌هاي قاچاق كشف شده در استان تهران به آفت شپشك مبتلا بوده‌اند كه حتي پس از امحا نيز ممكن است باقيمانده اين ميوه‌ها عاملي براي انتقال اين آفت به باغ‌هاي كشور باشد و براين اساس نمي‌توان آن را توزيع كرد. به گفته وي، ممكن است درصورت مصرف اين ميوه‌ها، بيماري به انسان سرايت نكند، اما درصورت مجاورت باقيمانده اين ميوه‌ها كنار يك باغ، احتمال شيوع آفت شپشك به آن باغ وجود دارد، بنابراين به هيچ وجه نبايد اين ميوه‌ها به مصرف انساني برسند و توزيع شوند.

کد خبر 327825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha