همشهری آنلاین: هشتمین نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی، دانش آموزان مدرسه علامه حلی سه تهران برگزار شد.

علی اصغر فانی

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، این نمایشگاه با تلاش معلمان و دانش آموزان این مدرسه برگزار شده است ودر طي سه روز برپايي آن، دانش آموزان این مدرسه آخرین دستاوردهای علمی خود را به نمايش گذاشتند.

زیست شناسی، رباتیک، فیزیک، شیمی، نجوم، مکاترونیک، ریاضیات، رایانه و فیلم‌سازی اصلی‌ترین رشته‌های این جشنواره علمی برای کشف استعدادهای دانش آموزی است.

  • مناطق آموزش و پرورش داراي پژوهش سرا مي‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از این نمایشگاه با اعلام حمایت وزارت‌خانه از فعالیت‌های علمی ابراز امیدواری کرد كه این جشنواره‌ها بتواند استعدادهای دانش آموزی را بیش از پیش شناسایی و فعال کند.

 علي اصغر فانی، مسئله یابی، استخراج چرایی مسئله و چگونگی حل مسئله را از اصلی ترین محورهای این جشنواره دانست و گفت: این روش باعث شکوفایی استعدادها می‌شود و مورد توجه است.

وزیر آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را از سیاست‌های اصلی دولت دانست و گفت: همه مناطق آموزش و پرورش کشور دارای پژوهش سراهای دانش آموزی می‌شوند.

فانی با بیان اینکه اکنون در کشور حدود 500 پژوهش سرای دانش آموزی فعال است که استعدادهای اساسی دانش آموزان در این مراکز شناسایی و رشد پیدا می‌کند اضافه کرد: طبق هدف گذاری دولت یازدهم برای پژوهش سراهای دانش آموزی، قرار است هر منطقه آموزشی توسعه یافته و کمتر توسعه یافته حداقل دارای یک پژوهش سرا باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 720 منطقه آموزشی داریم که 520 منطقه آن پژوهش سرا دارد و امیدواریم در سالهای 95 تا 96 همه مناطق دارای پژوهش سراهای دانش آموزی شوند و همگام برای توسعه ایران اسلامی کار کنند.

کد خبر 328063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha