یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

کلاهبردار حرفه‌ای برای ربودن بنز گرانقیمت، نقشه عجیبی طرح کرد، او پس از سرقت یک دستگاه زانتیا به سراغ مالک بنز رفت و با این ادعا که قصد خرید خودروی وی را دارد، زانتیا را جا گذاشت تا بتواند خودروی بنز را به سرقت ببرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، آغاز این کلاهبرداری عجیب بعدازظهر 8 شهریور و با سرقت یک دستگاه زانتیا در غرب تهران کلید خورد.

مالک زانتیا که پس از سرقت خودرواش سراسیمه خود را به مأموران پلیس رسانده بود، درخصوص ماجرا گفت: صبح امروز آگهی فروش ماشینم را در روزنامه چاپ کرده بودم، بعدازظهر مردی با من تماس گرفت و گفت قصد خرید ماشینم را دارد.

برای همین آدرس منزلم را به او دادم و ساعتی بعد وی همراه مرد دیگری سوار بر یک دستگاه پراید به در خانه‌ام آمد.

مالباخته ادامه داد: این مرد پس از دیدن ماشینم با گفتن این جمله که اجازه بدهید رفیق ما هم نگاهی به ماشین بیندازد» از مردی که پشت فرمان پراید نشسته بود خواست برای دیدن ماشین از خودرواش پیاده شود.

فکر کردم هر دوی آنها با هم آشنا هستند و برای همین وقتی مرد جوان از من خواست سوئیچ ماشینم را به او بدهم تا دوری بزند و ماشین را آزمایش کند به او اعتماد کردم. اما این مرد وقتی سوار ماشینم شد آرام آرام تا سر کوچه رفت و پس از آن ناپدید شد.

به همین خاطر من که به ماجرا مشکوک شده بودم، از مردی که پشت فرمان پراید نشسته بود پرسیدم با مرد جوان چه نسبتی دارد، اما او گفت یک راننده آژانس است و مرد جوان نیز مسافر او بوده است. آنجا بود که فهمیدم چه کلاهی  سرم رفته و خودم را به اداره پلیس رساندم.

پس از اظهارات این مرد مأموران بازجویی از راننده پراید را آغاز کردند، اما او گفت: ساعتی قبل مرد جوان سوار ماشینم شد و از من خواست او را به صورت دربست به پونک ببرم.

در بین راه او می‌گفت قصد خرید ماشین دارد و پس از آنکه به در خانه‌ای در پونک رسیدم خواست توقف کنم.

سپس از ماشین پیاده شد و شروع به بازدید همان زانتیایی کرد که قصد خرید آن را داشت.

حظاتی بعد من را صدا زد تا نگاهی به ماشین بیاندازم و من که نمی‌دانستم با سوء استفاده از حضور من در آنجا قصد سرقت ماشین را دارد از ماشین پیاده شدم، ولی او پس از سوار شدن به ماشین پا به فرار گذاشت.

پس از اظهارات این مرد، با دستور قاضی یونسی- بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 5 تهران- جست‌وجوی پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا اینکه یک ماه بعد مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و خبر از سرقت بنز گرانقیمتش داد.

وقتی مأموران عازم محل سرقت شدند مرد مالباخته با اشاره به خودروی زانتیایی که مقابل خانه‌اش پارک بود گفت: قصد فروش ماشینم را داشتم که مرد جوانی پس از تماس با من سوار این خودرو برای خرید ماشین به در خانه‌ام آمد.

وی ادامه داد: او با چرب زبانی مرا متقاعد کرد مدیر عامل یک شرکت معتبر است و قصد خرید فوری بنزم را دارد. به این ترتیب پس از آنکه نگاهی به ماشینم انداخت، از من خواست سوئیچ ماشین را به او بدهم تا آن را امتحان کند و من هم که می‌دیدم او زانتیای خودش را مقابل خانه‌ام پارک کرده، فریب خوردم و سوئیچ را به وی دادم.

اما او پس از آنکه سوار بنز گرانقیمتم شد، در انتهای کوچه ناپدید شد و خودرویم  را به سرقت برد.

پس از اظهارات مرد میانسال، مأموران در بررسی شماره پلاک خودروی مرد سارق دریافتند، این خودرو همان زانتیایی است که یک ماه پیش در پونک به سرقت رفته بود و مردی که خودروی بنز را به سرقت برده نیز همان سارق زانتیاست.

بنابراین چهره‌نگاری از این مرد آغاز شد و بازپرس یونسی با دستور چاپ چهر‌ه فرضی کلاهبردار حرفه‌ای در روزنامه از کسانی که از او خبری دارند خواست ماجرا را به شعبه 6 دادسرای ناحیه 5 اطلاع دهند.

کد خبر 32829

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز