دوشنبه ۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان تربیت بدنی می‌خواهد لباس تمامی تیم‌های ورزشی کشور را ساماندهی کند.

به گزارش ایرنا دفتر امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی در نظر دارد به منظور وحدت رویه در رنگ لباس و پوشش رسمی تیم‌های ملی جهت شرکت در مسابقات ورزشی، از طریق تشکیل کمیته‌ای تخصصی رنگ و شکل مورد نظر را تعیین و به کلیه فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ نماید.

در نامه محمود صیدانلو مدیرکل دفترامور فرهنگی به روسای فدراسیون‌های ورزشی آمده است:

شایسته‌است تا زمان اخذ تصمیم نهایی در خصوص رنگ رسمی لباس تیم‌های ملی جمهوری اسلامی‌ایران موارد ذیل را در تهیه لباس ورزشکاران لحاظ نمایند.

‪ -۱‬طرح و نمونه لباس ورزشی ویژه بانوان قبل از تولید بدلیل اهمیت ویژه‌ای که دارد به دفتر امور فرهنگی سازمان جهت طرح درکمیته مربوطه وتایید ارسال شود.

‪ -۲‬ترکیب رنگ لباس‌ها برای تیم‌های ملی باید تلفیقی متناسب از رنگهای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران (سبز، سفید ، قرمز) باشد، بطوریکه با ظرافتی خاص پرچم کشورمان در لباس نمایان باشد.ضمن آنکه استفاده از رنگ‌های دیگر جایز نیست.

در لباس‌های خاص تخصصی و انفرادی که از رنگ تعیین شده بین‌المللی تبعیت می‌کند، حداقل آرم پرچم بر روی سینه حک و درمراسم رژه از لباس فرم استفاده شود.

‪ - ۳‬با عنایت به جایگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران درجهان بایستی به کیفیت لباس تیم‌های ملی از نظر جنس ، وزن و ظاهر توجه خاص شود.

با توجه به اهمیت و ماندگاری رنگ لباس تیم‌های ملی ، روسای فدراسیون‌ها می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به دفتر امور فرهنگی (دبیرخانه کمیته تخصصی) ارسال نمایند.

کد خبر 32865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز