بیمه شدهای که به علت حادثه یا بیماری، تمام یا بخشی از توانایی خود را برای ادامه کار به صورت موقت یا دائم از دست میدهد، لازم است با همراه داشتن گواهی پزشک معالج و مدارک درمانی، به شعبهای که حق بیمه وی به آن پرداخت میشود، مراجعه کند تا نوع و میزان از کارافتادگی وی مشخص شود.
شعبه تامین اجتماعی پس از دریافت گواهی پزشک، کنترل سوابق بیمهای و مدارک مربوط و تکمیل فرمهای مورد نیاز توسط بیمه شده، وی را به کمیسیون پزشکی معرفی میکند.
بیمه شده باید در روز و ساعت تعیین شده در محل برگزاری کمیسیون پزشکی به همراه مدارک مورد نیاز حاضر شود. رأی کمیسیون بدوی به بیمه شده ابلاغ میشود. در صورت قبول نداشتن آن، میتواند حداکثرظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، اعتراض کتبی خود را به شعبه تامین اجتماعی اعلام کند.
در صورت اعتراض بیمه شده، شعبه تامین اجتماعی وی را به کمیسیون پزشکی تجدید نظر معرفی میکند.
کمیسیونهای پزشکی موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی با حضور پزشکان متخصص هر رشته تشکیل میشوند و رأی آنها پس از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه شده و مشاهده وضعیت وی صادر میشود.
رأی کمیسیون پزشکی بدوی در صورت عدم اعتراض و آرای کمیسیون پزشکی تجدید نظر، قطعی و لازم الاجراست.
- منبع: پايگاه رسمي سازمان تامين اجتماعي
نظر شما