یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزنه‌بردار ۹۴ کیلوگرم کشورمان پس از رایزنی‌های متعدد در طول یک سال گذشته، مجوز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را به دست آورد.

Sohrab Moradi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، پس از مطرح شدن مباحث متعددی که بر سربرطرف شدن یا نشدن مشکل بازنشستگی سهراب مرادی، ملی‌پوش 94 کیلویی تیم ملی ایران در طول یک سال گذشته وجود داشت، سرانجام رایزنی‌ها جواب داد تا سهراب مرادی با صدور مجوز حضورش در دومین رویداد گزینشی المپیک (کلمبیا 2016) قطعا به یکی از امیدهای طلایی وزنه برداری ایران برای کسب مدالی خوش‌رنگ در ریو تبدیل شود.

برهمین اساس و با توجه به مذاکراتي که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی در طول یک سال گذشته به صورت مکتوب و حضوری داشت، درنهایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به مسئولين وزنه‌برداری کشور کلمبیا (میزبان برگزاری آخرین تورنمنت گزینشی بازی‌های المپیک 2016 در قاره آمریکای جنوبی) مجوز داد تا با ارسال دعوت‌نامه رسمی به فدراسیون وزنه‌برداری ایران، روادید حضورسهراب مرادی را در این تورنمنت صادر کنند.

بنابراین سهراب مرادی می‌تواند با كسب این مجوز با خیالی آسوده و به دور از استرس‌های چند ماه گذشته، پس از حضور درتورنمنت بین‌المللی فجر(9 تا 13 خرداد 95 درتهران) بلافاصله عازم کشور کلمبیا و شهر «برنکوئیلا»، میزبان تورنمنت گزینشی المپیک 2016 ریو شده و با این حضور شانس به دست آوردن دوبنده تیم ملی و المپیکی شدن خود را مسجل کند.

گفتنی است، تورنمنت بین‌المللی کلمبیا از تاریخ 4 تا 11 ژوئن (15 تا 22 خرداد 95) و بلافاصله پس از اتمام تورنمنت بین‌المللی فجر ایران برگزار می‌شود. بنابراین با توجه به این که هر وزنه‌بردار برای حضور در بازی‌های المپیک می‌بایست قطعا تا قبل از اعزام به ریو، حتما در 2 رویداد گزینشی حضور داشته باشد، سهراب مرادی می‌تواند پس از شرکت در جام فجر و تورنمنت کلمبیا مجوز المپیکی شدن خود را رسما به دست بياورد.

کد خبر 329315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha