سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکاتلند یکی از کشورهایی است که در زمینه انرژی تجدید‌پذیر برنامه‌های بلند‌پروازانه‌ای برای خود درنظر گرفته و تا حد زیادی نیز به آنها پایبند است.

اسکاتلند

براساس گزارش ساينس الرت، آماري كه به تازگي توسط سازمان انرژي و تغييرات اقليمي بريتانيا منتشر شده نشان مي‌دهد اسكاتلند سال گذشته برابر 57.7 درصد از ميزان برق مصرفي خود را از منابع تجديد‌پذير انرژي توليد كرده‌است. اين ركورد بالاتر از هدف موقت سال 2015 دولت اسكاتلند است، اين دولت قصد داشت در سال 2015 نيمي از برق مصرفي كشورش را از محل منابع انرژي پاك تامين كند و اين به آن معني است كه اسكاتلند اكنون بيش از نيمي از راه را پيموده‌است.

به گفته جاني هوگان رئيس سياستگذاري منابع تجديد‌پذير اسكاتلند، اين دستاورد مهم ديگري براي صنعت اسكاتلند است و نشان از آن دارد كه انرژي پاك اكنون به اصلي‌ترين روند بخش انرژي كشور تبديل شده‌است و هنوز توانايي‌هاي بالقوه زيادي براي رشد اين بخش وجود دارد، تنها به پشتيباني درست دولت نياز است.

موضوع پشتيباني از اين صنعت در چند ماه گذشته قطعيت خود را از دست داده‌است زيرا دولت بريتانيا سال گذشته بخش زيادي از بودجه مرتبط با انرژي‌هاي تجديد‌پذير را قطع كرد و اكنون به نظر مي‌آيد اسكاتلند با وجود چنين شرايطي قادر نخواهد‌بود تا هدف تعيين شده خود براي قطع كامل مصرف سوخت‌هاي فسيلي و استفاده كامل از انرژي‌هاي پاك تا سال 2020 را عملي سازد.

با اين‌همه طرفداران انرژي‌هاي پاك نسبت به دستاورد‌هاي سال 2015 بسيار خوش‌بين هستند، در اين سال ميزان توليد نسبت به سال 2014 تقريبا 16 درصد افزايش داشته‌است كه اين نيز مديون افزايش 21.2 درصدي توليد برق از باد و 7.2 درصدي توليد برق از آب بوده‌است.

کد خبر 329544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha