رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: حدود ۲۶۰ هزار خودرویی که در نوروز امسال در جاده‌های کشور سرعت غیرمجاز داشتند توسط دوربین‌های پلیس ثبت تخلف و اعمال قانون شدند.

سرهنگ محمد كرمي‌اسد با اشاره به اينكه برخورد با سرعت غيرمجاز خط قرمز پليس در تعطيلات نوروزي بوده است، افزود: براساس نرخ‌هاي جديد قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، رانندگاني كه سرعت غيرمجاز داشته باشند از ۸۰۰ هزار تا ۲ميليون ريال جريمه مي‌شوند.

وي به بيشترين استان‌هايي كه تخلفات سرعت در آنها ثبت شده اشاره كرد و گفت: استان سمنان با ۳۵ هزار تخلف، قم ۲۷ هزارتخلف، خراسان رضوي ۲۱ هزار تخلف، يزد ۱۵ هزار و ۷۰۰ تخلف و كرمان ۱۴ هزار تخلف بيشترين تخلفات سرعت غيرمجاز را داشته‌اند.

به گفته رئيس مركز اجراييات پليس راهور ناجا از ۲۶۰ هزار تخلف سرعت ثبت‌شده در نوروز امسال به ۱۶۰ هزار راننده از طريق پيامك تخلفشان اطلاع داده شده است.

رئيس مركز اجراييات پليس راهور ناجا با بيان اينكه براساس آمارها حدود ۴۹ درصد حوادث نوروز امسال از شكل واژگوني بوده است، افزود: دليل اصلي وقوع اين حوادث در كنار خستگي و خواب‌آلودگي، سرعت غيرمجاز است. براساس اطلاعات دوربين‌هاي كنترل سرعت در جاده‌هاي كشور، ۲۵اسفند۹۴ يك دستگاه هيونداي جنسيس با ۱۹۹ كيلومتر بر ساعت بيشترين سرعت را در نخستين روز طرح نوروزي ۹۵ به‌خود اختصاص داد. وي تأكيد كرد: همچنين ۲۹ اسفند ۹۴ و ۱۴ فروردين امسال به‌ترتيب يك دستگاه بنز و يك دستگاه هيوندا هر دو با سرعت ۱۹۳ كيلومتر بر ساعت در محور قم، ۱۴فروردين يك دستگاه ميتسوبيشي با ۱۸۹ كيلومتر بر ساعت در محورهاي استان فارس، ۷ فروردين يك دستگاه بنز با ۱۸۳ كيلومتر بر ساعت در محور قم، ۱۳فروردين يك دستگاه ماكسيما با ۱۸۲ كيلومتر بر ساعت در محور زنجان ركورددار سرعت غيرمجاز در جاده‌هاي كشور بوده‌اند.

  • آوازخواني سالار عقيلي براي پليس

معاون اجتماعي ناجا از توليد نماهنگي در مؤسسه ناجي هنر به مناسبت نوروز ۹۵ با مشاركت سالار عقيلي خبر داد. به گفته سردار سعيد منتظرالمهدي يكي از اقدامات مؤسسه ناجي هنر، توليد نماهنگ‌هاي مناسبتي در مقاطع مختلف است و در توليد اين نماهنگ‌ها سعي شده تا با خواننده‌هاي توانمند، معروف و معتمد همكاري شود. اين نماهنگ 2 دقيقه‌اي را مي‌توانيد در هم‌افزا تماشا كنيد.

کد خبر 329641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha