همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فضای امیدوار کننده و خالی از مناقشات، از مهمترین ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

لاریجانی علی

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني  در حاشيه ديدار با آيت‌الله نوري همداني از مراجع تقليد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه مساله اقتصاد مقاومتي پس از مسائل هسته‌اي به عنوان يك مساله مهم ملي بايد جدي گرفته شود، اظهار كرد: اقتصاد مقاومتي نقش مهمي در رونق اقتصادي كشور ايفا مي‌كند.

وي با اذعان به اينكه تحقق اقتصاد مقاومتي يك مقدار ملزوماتي هم دارد، گفت: ايجاد اميدواري در سرمايه‌گذاران و توليد‌كنندگان و همچنين فضايي به دور از هر گونه مناقشه در راستاي تمركز همه فعاليت‌ها بر روي مسائل اقتصادي ضروري است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه همان گونه كه رهبر معظم انقلاب نيز در پيام نوروزي خود فرمودند اولويت نخست كشور مساله اقتصاد است، گفت: اين مساله حتي مي‌تواند بر روي مسائل فرهنگي و همچنين كنترل آسيب‌هاي اجتماعي نيز تاثير بگذارد.

لاريجاني با تاكيد بر نقش صدا و سيما و ساير رسانه‌هاي كشور در اين زمينه، اظهار كرد: فضاي كشور بايد به سمت ثبات، اميدواري و انگيزه‌مند كردن مردم به سرمايه گذاري فارغ از جريان‌هاي مختلف پيش برود.

وي گفت: اگر بخواهيم مشكل اشتغال را حل كنيم، بدون سرمايه گذاري امكان‌پذير نيست.

رئيس قوه مقننه همچنين با تاكيد بر اينكه حركت آغاز شده در عرصه بين‌الملل براي پيشرفت اقتصادي كشور بايد مورد تشويق همگان قرار بگيرد، افزود: البته بايد مراقبت كرد تا ديگران از جمله آمريكايي‌ها تعدي و زورگويي نكنند، ولي دستگاه‌هاي تبليغي و سياسي كشور زمينه‌هاي كار را فراهم كنند و بخش‌هاي اقتصادي نيز حمايت و پشتيباني خود را در اين خصوص داشته باشند.

لاريجاني همچنين با اشاره به آغاز بررسي بودجه سال جاري كشور از يكشنبه 22 فروردين ماه جاري در صحن علني مجلس، اظهار داشت: در بودجه 95 جهت تشويق صادر كنندگان و همچنين آبرساني به روستاها و تهيه امكانات و تجهيزات براي آبياري تحت فشار در بخش كشاورزي اعتبارات خوب و مناسبي پيش‌بيني شده است.

وي با بيان اينكه در بودجه امسال در راستاي حمايت از بخش توليد رقم‌هاي خوبي در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: به دولت اجازه داده شده است تا طرح‌هاي عمراني را به بخش خصوصي واگذار كند.

وي همچنين با اذعان به نگراني‌هاي موجود ميان توليد كنندگان و صنف‌هاي مختلف به خاطر نرخ بالاي ماليات و سودهاي بانكي، توجه به اين نكته را ضروري عنوان و تصريح كرد: بايد شرايطي بوجود بيايد كه در شرايط ركود توليد كنندگان بتوانند تنفسي داشته باشند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هنوز فضاي ركود در كشور وجود دارد، تصريح كرد: انتظار مي‌رود حركت جدي‌تري در اين مساله بوجود بيايد، كه به طور حتم اين امر نيازمند اتخاذ تدابير مناسب است، و با توجه به توصيه‌هاي رهبر فرزانه انقلاب و همچنين تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي بايد با تحرك بيشتري انجام بگيرد.

کد خبر 329802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha