همشهری آنلاین: یک کارشناس گفت: برای کنترل کردن رفتار و حرکات رانندگان اتوبوس‌های جاده‌ای بهتر است گاهی بازرسان به صورت نامحسوس مسافر این اتوبوس‌ها شوند.

اصغر اسماعیلی گفت: در بحث معاینه فنی اتوبوس های جاده ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و حساسیت‌ها در این زمینه افزایش یابد زیرا متاسفانه حتی کارشناسان مراکز معاینه فنی و هم صاحبان اتوبوس ها و رانندگان زیاد به دنبال استانداردسازی وسیله نقلیه نیستند.

این کارشناس با بیان اینکه عده ای از رانندگان به فکر تعمیر و سلامت خودرو نیستند، ادامه داد: حرکت کردن اتوبوس برای رانندگان مهمتر از رعایت استانداردهاست. با توجه به اینکه هزینه های تعمیرات بالاست و قطعات اصلی هم به راحتی یافت نمی شود رانندگان کمتر به تعمیرگاهها و مراکز معاینه فنی رجوع می کنند که این موضوع با معیارهای فنی کاملا مغایرت دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه عدم مراجعه به تعمیرگاههای تخصصی گاها منجر به افزایش آلودگی هوا نیز می شود، گفت: گاهی با حوادث متعدد جاده ای مواجه هستیم اما باز هم درس عبرت برای رانندگان نمی شود.

وی با اشاره به سهم قابل توجه اتوبوس های جاده ای در حمل و نقل مسافر اظهار داشت: سلامت رانندگان نیز باید مورد اهمیت قرار گیرد.

این کارشناس حوزه حمل و نقل با مطرح کردن یک پیشنهاد به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: پیشنهاد می کنم گاهی کارشناسان و بازرسان وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک مسافر عادی، سوار این اتوبوس ها شده و تا مقصد به صورت نامحسوس رفتار و حرکات راننده را کنترل کنند.

کد خبر 330200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha