چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب تعدادی از کارکنان بخش کنترل پرواز فرودگاه بین المللی بروکسل برای دومین روز پیاپی، فعالیت این فرودگاه را در روز چهارشنبه مختل کرد.

 اعتصاب کارکنان، فعالیت فرودگاه بروکسل را مختل کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بلژیك، به رغم مخالفت های صورت گرفته با این اعتصاب كه تنها سه هفته پس از حملات تروریستی بروكسل انجام می شود، تعدادی از كاركنان كنترل پرواز این فرودگاه روز چهارشنبه نیز برای دومین روز پیاپی دست از كار كشیدند.

از صبح روز چهارشنبه حدود یكصد پرواز (40 پرواز خروجی و 60 پرواز ورودی) لغو شد. متوسط پروازهای روزانه فرودگاه اصلی بروكسل هم اكنون 400 پرواز است.

اوج اختلال در پروزاهای فرودگاه بروكسل از ساعت 8 تا 10 صبح به وقت محلی (10 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه به وقت تهران) رخ داد اما بسیاری از پروازهای روز چهارشنبه ممكن است با تاخیر انجام شود و یا حتی لغو شود.

افزایش سن بازنشستگی كاركنان كنترل پرواز فرودگاه بروكسل از 55 سال به 58 سال دلیل اصلی اعتصاب عنوان شده است.

شارل میشل نخست وزیر بلژیك، این اعتصاب را «غیرقانونی و غیر قابل قبول» خواند و افزود: نمی پذیرم كه عده ای وجهه و وضعیت اقتصادی كشور را به خطر بیندازند.

در 22 مارس (3 فروردین) فرودگاه بین المللی بروكسل و یك ایستگاه مترو در این شهر هدف حمله تروریستی قرار گرفت و در جریان آن 35 تن كشته و حدود 300 تن دیگر مجروح شدند.
گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

این فرودگاه پس از 12 روز تعطیلی، 3 آوریل (15 فروردین) روند تدریجی بازگشت به فعالیت عادی خود را آغاز كرد. به گفته مقامات عادی شدن كامل وضعیت پروازهای فرودگاه بروكسل چند ماه طول می كشد.

کد خبر 330496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha