چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: این قصه‌گوها وقتی می‌رسند چمدانشان را باز می‌کنند و یک قصه به ما هدیه می‌دهند

قصه

فكر می‌كنید فقط كسی كه سوار جارو می‌شود و چوب‌دستی دارد جادوگر است؟
نه خیر! كلی جادوگر فوق‌العاده اما مهربان و كاردرست هم هستند كه نه جاروی پرنده دارند نه چوب‌دستی! آنها فقط كلمه دارند! بله! آنها با قصه گفتن می‌توانند جلوی چشم شما یك شهر كامل بسازند؛ با حیواناتی كه حرف می‌زنند.

درخت‌هایی كه راه می‌روند و خانه‌هایی كه پرواز می‌كنند. این یك گزارش درباره‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی است. قصه‌هایی از شهرها و حتی كشورهای دور، كسانی كه با قصه‌گویی جادو می‌كنند!

این قصه‌گوها وقتی می‌رسند چمدانشان را باز می‌كنند و یك قصه به ما هدیه می‌دهند. آن‌وقت از قصه‌گوهای ایران چند قصه هدیه می‌گیرند و توی چمدان‌هایشان جا می‌دهند.

بعد می‌روند و قصه‌‌ی مردم ایران را به تمام بچه‌های جهان می‌گویند. می‌دانم كه شبیه قصه‌هاست اما واقعی است.

«جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی» را كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌كند و ما در روزهای پایان سال 94 مهمان هجدهمین جشنواره بودیم.

این یعنی ایران 18 سال میزبان قصه‌هایی بوده است كه از تمام دنیا مهمان ما شده‌اند. از یك سال قبل كانون در تمام شهرهای ایران مسابقات قصه‌گویی استانی برگزار كرده بود.

این قصه‌گوها برنده‌ی استان خودشان بودند. حالا وقتش بود تا داوران در مسابقه‌ی كشوری به آنها امتیاز بدهند. برای این كار آنها بهترین قصه‌ی خودشان را برای بچه‌ها و بزرگ‌تر ها تعریف می‌كردند.

منبع:همشهري‌بچه ها

کد خبر 331141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha