یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری دو: این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارد؛ با ۱۰ تا ۲۰‌میلیون‌تومان هم می‌توان شروع کرد، باید ذره‌ذره با فوت و فن کار آشنا شد و با این سرمایه به نتیجه رسید.

تولید عسل؛ شیرین و درآمدزا

براي راه‌اندازي اين كار لازم است در نواحي جنگلي و كوهستاني اقدام به زنبورداري كنيد. توجه كنيد كه اين رشته نياز به مهارت زيادي دارد و براي شروع آن به‌صورت مستقل حتما نياز است مدتي را به كسب تجربه اختصاص داده و بعد تصميم بگيريد. براي اين منظور نياز داريد كه حدود ۲ سال تحت آموزش‌هاي عملي باشيد تا با چم وخم كار آشنا شويد. شايد با خودتان فكر كنيد كه اين حرفه نيازي به مجوز ندارد اما بايد گفت براي زنبورداري نيز لازم است كه به اداره جهاد كشاورزي شهر خود مراجعه كرده و اين سازمان را در جريان كار خود بگذاريد و مجوز دريافت كنيد.

اين كار براي كساني كه دور از آن هستند ممكن است كار سختي به‌نظر برسد اما اينطورها هم نيست، فقط كمي دل و جرأت كافي است تا بتوانيد وارد اين كار شويد و مگرنه نه سرمايه كلاني نياز دارد و نه دولت براي دريافت مجوز به شما سخت مي‌گيرد. مطمئنا اگر در اين حرفه بازاريابي كنيد فروش بيشتري خواهيد داشت. البته درصورتي كه عسل توليدي شما كيفيت بالايي داشته‌باشد به‌تدريج ممكن است مشتريان محلي شما افزايش يابند و از اين طريق شما را به ديگر مشتري‌ها در حومه نيز معرفي كنند، در واقع مي‌توان گفت بهترين روش براي تبليغ در اين حرفه، ارائه محصول با درجه مرغوبيت بالاست.

توجه كنيد اگر توليد محصول شما به‌صورت ارگانيك باشد و در فرايند توليد آن به هيچ‌عنوان از مواد افزودني و شيميايي استفاده نشود در ميزان فروش شما تأثير مثبت خواهد گذاشت زيرا امروزه با انجام آزمايش‌هايي دريافته‌اند كه اين نوع محصولات از بروز بسياري از امراض مثل سرطان پيشگيري مي‌كند. اين خود مي‌تواند عاملي براي پيشرفت كار شما باشد. در نهايت با سرمايه حدود ۲۰ ميليون تومان و درصورت رعايت تمام اصول كار در اين حرفه مي‌توانيد ماهانه حدود ۲ تا ۳ ميليون تومان درآمد داشته‌باشيد.

کد خبر 331568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha