شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شینزو آبه دبیر ارشد کابینه ژاپن نامزدی خود را برای دور جدید رقابت های ریاست حزب لیبرال دمکرات وکسب مقام نخست وزیری این کشور اعلام کرد.

آبه 51 ساله که خود رابرای جانشینی  نخست وزیر ژاپن آماده می کند روز جمعه در یک کنفرانس خبری نامزدی خود برای ریاست حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن اعلام کرد.

اگرچه نظر سنجی ها از احتمال پیروزی آبه در انتخابات ریاست حزب لیبرال دمکرات ژاپن حکایت می کند اما در هر حال او باید برای کسب این پست با سایر نامزدها ازجمله ساداکازو وزیر دارایی و تارو آسو وزیر خارجه ژاپن رقابت کند.

در ژاپن رییس حزب حاکم پست نخست وزیری را نیز برعهده دارد. اکنون حزب لیبرال دمکرات به دلیل در دست داشتن اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان و سنای ژاپن حزب حاکم این کشور است.

مبارزه انتخاباتی برای انتخاب رییس جدید حزب لیبرال دمکرات ژاپن روز جمعه آینده آغاز خواهد شد و رای کیری و شمارش آرا نیز در روز 20 سپتامبر انجام خواهد شد.

آبه به خبرنگاران گفته است اگراو در انتخابات ریاست حزب حاکم پیروز شود و پست نخست وزیر ی ژاپن را به دست آورد قصد دارد قانون اساسی قبل از جنگ جهانی دوم ژاپن را احیا کند،نظام آموزشی ژاپن را به طور اساسی اصلاح کند و رشد پایدار اقتصادی این کشور را از طریق ابتکارات تامین نماید.

آبه همچنین اعلام کرده در صورت کسب پست نخست وزیر قصد دارد روابط ژاپن با چین و کره جنوبی را که بر اثر دیدار چونیچیرو کوایزومی نخست وزیر کنونی از معبد یاسکونی دچار سردی شده بهبود بخشد.

کد خبر 3320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز