شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

عبدالله آل بوغبیش: آنچه می‌خوانید، جدیدترین گفتگو با علی کریمی ستاره ایرانی القطر است که یک روز پیش از بازی این تیم با العربی در هفته چهارم لیگ قطر انجام شده است.

در این گفتگو که در روزنامه ورزشی الرایه به چاپ رسیده، کریمی با پذیرش بازی‌های ضعیفش در این تیم قطری گفته است: «حاضرم قراردادم را اگر مدیران تیم بخواهند لغو کنم.»

  • شما از عملکردت در باشگاه قطر راضی هستی؟

ما همگی و در کنار همدیگر برای ارائه یک بازی قابل قبول همکاری و تلاش می‌کنیم و من شخصا سعی می‌کنم تا تمام توان و استعدادم را در میدان بازی ارائه دهم و با ادامه یافتن بازی‌ها به سطح مطلوب و بهتر از حال حاضر خواهم رسید و این یکشبه اتفاق نمی‌افتد.

  • اما هواداران بیشتر از اینها از شما انتظار داشتند و آن بازیکن جهانی که پیش از اینها شاهدش بوده را اکنون در ورزشگاه‌ها نمی‌بینند؟

این هوادارانی که شما از آنها صحبت می‌کنید، کجا هستند؟ کسی که به خود حق نظر دادن درباره عملکرد بازیکنان می‌دهد باید به میان تماشاگران و به ورزشگاه بیاید و تیم خود را همراهی و حمایت کند نه اینکه به تماشای بازی از طریق تلویزیون بسنده کند و درباره ما داوری کند.

ما به عنوان بازیکن نیاز به حمایت و همراهی از سوی تماشاگران در ورزشگاه داریم. اما درباره سطح بازی من باید بدانید که من هنوز و به طور کامل با تیم هماهنگ نشده‌ام و هر بازیکنی نیاز به چند بازی دارد تا بتواند سطح واقعی خود را در بازی‌ها نشان دهد.

  • اما مدیران تیم به نظر می‌رسد که به نوعی نگران هستند زیرا نتایج تیم متناسب با میزان قرارداد منعقد شده با شما نیست و مجمع عمومی و شورای اداری باشگاه از مدیران و مربیان تیم نتایج بهتری را انتظار دارند؟

مدیران باشگاه قطر با من برای ارائه یک بازی متناسب با نام من قرارداد بسته‌اند و زمانی که حس می‌کنند که من خواسته‌های آنان را برآورده نمی‌کنم و من همان ستاره‌ای نیستم که به دنبال آن می‌گردند،‌ می‌توانند و حق دارند که قرارداد را فسخ کنند و من به نوبه خودم مانع تحقق این امر نمی‌شوم و بدون هیچ گونه شرط جزایی حاضر به انجام این مسئله هستم.

من در این مسئله جدی هستم زیرا راضی نیستم که پولی دریافت کنم اما خواسته‌های مدیران باشگاه را در ورزشگاه نتوانم برآورده کنم.

  •   این معنایش آن است که شما چندان پایبند به تیم نیستی؟

نه اینطور نیست من نمی‌خواهم که مدیران باشگاه را در تنگنا قرار دهم و اگر بخواهند فسخ قرارداد کنند و به دنبال بازیکنی بهتر باشند که بتواند خواسته‌های آنان را در مقابل همین مبلغ قرارداد من برآورده کند، من مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کنم.

اما امیدوارم که بتوانم رؤیاهای این تیم را در کنار دیگر بازیکنان محقق سازم زیرا به تنهایی نمی‌توانم چیزی ارائه دهم یک تیم فوتبال متشکل از11 بازیکن است.

در اینجا باید یک چیز را توضیح بدهم و آن اینکه تیم‌ها وقتی با یک ستاره بزرگ قرارداد می‌بندند تصور می‌کنند که می‌تواند معجزه بکند اما این تحقق پیدا نمی‌کند.

مثلا رونالدو به رئال مادرید رفت اما نتوانست خواسته‌های آنها را برآورده کند و این مسئله طبیعی است که با یک تیم منسجم بشوید و با تیمی دیگر نه.

مطمئن باشید که اگر من بعد از زمانی نتوانستم خواسته‌های این تیم را برآورده کنم، از این تیم خواهم رفت چرا که این ظلم است که من در مقابل دریافت مبالغ زیادی کار خاصی برای آنها انجام ندهم.

  • آیا قصد بازگشت به اروپا را داری؟

قرارداد من منتقل شدن به هر تیمی را در هر وقتی و بدون پرداخت جریمه مجاز کرده اما در حال حاضر به چیزی غیر از همکاری با باشگاه قطر فکر نمی‌کنم و امیدوارم که با این تیم موفق باشم و باز‌ی‌های قابل قبولی  ارائه بدهم. اما صحبت درباره بازگشتم به اروپا در حد حرف و حدیث است.

  • چرا به اردوی آمادگی تیم در آلمان نرفتی؟ این دوره می‌توانست در انسجام شما با تیم اثرگذار باشد؟

من مخالف رفتن به اردو نبودم برعکس خیلی به این موضوع علاقه داشتم و بزرگ‌ترین دلیل در این باره این است که من پاسپورت خود را برای دریافت ویزای ورود به آلمان به باشگاه فرستادم اما ویزا را دریافت نکردم و در درجه بعد من از اردوگاه فراری نبودم و می‌توانید این را از مدیران باشگاه قطر بپرسید و نقش اردو تدارکاتی در افزایش انسجام و همسازی با تیم را درک می‌کنم به خصوص زمانی که بازیکنان جدیدی به تیم پیوسته باشند و در ثانی این فرصت مناسبی برای مربی و بازیکنان است که از طریق آماده‌سازی و بازی‌های دوستانه به سطح مطلوب برسند.

  • آیا عدم پیوستن شما به تیم در این اردو در عدم انسجامتان با تیم موثر بوده ؟

نه خیلی زیاد، اما معتقدم که با ادامه بازی‌ها عملکرد خوبی را نه فقط از من بلکه از تمامی بازیکنان تیم شاهد خواهید بود و به ترکیب و عملکرد مناسب دست خواهیم یافت و هیچ دلیلی برای عجله وجود ندارد.

 اما اغلب تمرینات علی کریمی موفق و خوب نبوده؟

این طبیعی است که یک بازیکن نتواند تمامی تمرینات خود را به طور موفق انجام دهد و تمامی این مسائل با گذشت زمان بهتر خواهد شد و به نظر من برای داوری صحیح و مناسب درباره یک بازیکن باید حداقل فرصت بازی در هشت تا ده بازی را به وی بدهید و بعد می‌توانید بگویید که بازیکن خوب است یا در سطحی پایین‌تر از سطح مناسب و مطلوب خودش است.

  • در سه بازی قبلی، تیم دچار افت بوده... و به رغم پیروزی اخیر این تیم، با این حال، این تیم چندان موفق عمل نکرده. دلیل آن را در چه می‌بینید؟

به نظر من بازی تیم با انجام هر دیداری بهتر و بهتر خواهد شد زیرا مربی هنوز به ترکیب ثابت و نهایی دست‌ نیافته و تیم نیاز به انسجام و همسازی بیشتری دارد. معتقدم که خیلی زود است که درباره عملکرد تیم داوری کنید.

اما بسیاری از تیم‌ها شروع خوبی داشته‌اند با وجود اینکه دقیقا شرایط تیم شما را داشته‌اند.

ممکن است که شروع خوبی داشته باشند اما با گذشت زمان عقب نشینی خواهند کرد و قهرمانی فقط با شروع بازی‌های لیگ سنجیده و برآورد نمی‌شود بلکه تمام فصل را باید در نظر گرفت و در کنار اینها،‌ تیمی‌های قوی در ابتدای فصل ارزیابی نمی‌شوند بلکه بازیکنان ذخیره در این میان تاثیر زیادی دارند و هر قدر یک تیم از صف دوم قوی‌ای داشته باشد،‌ می‌تواند فصل را با موفقیت ادامه پشت سر بگذارد.

  • آیا باشگاه قطر ترکیب خوبی از بازیکنان که بتواند بازی‌های قابل قبولی را در این فصل ارائه بدهد را داراست؟

دقیقا.

باشگاه قطر نه تنها لژیونرهای موفق و حرفه‌ای دارد بلکه بازیکنان داخلی این تیم در تمامی پست‌ها هم بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم که بتوانیم در روزهای آینده بازی‌های خوبی از تیم شاهد باشید.

  •  نظر شما درباره سطح بازی‌های لیگ قطر و شیوه رقابت این فصل چیست؟

الان نمی‌‌توانم نظر خاصی درباره تیم‌های لیگ بدهم و فقط می‌توانم درباره سه تیمی که با آنها دیدار کردیم نظرم را بگویم و آن اینکه رقابت در لیگ حال حاضر بسیار قوی خواهد بود و هر تیمی که بازیکنان حرفه‌ای و موفقی داشته باشد، موفق خواهد بود و این در شدت گرفتن رقابت‌ها برای به‌دست آوردن جام تاثیرگذار خواهد بود.

  • واضح است که شما از موضوعی در رنج هستید. آیا این به‌دلیل انتقادات کنونی است یا دلایل دیگری دارد؟

نه برعکس اصلا اینطور نیست.

هر کسی می‌تواند درباره من آنطور که دوست دارد نظر بدهد و مرا ارزیابی بکند اما من هم حق دارم که جواب بدهم و جواب من نه از طریق رسانه‌های گروهی خواهد بود بلکه جواب واقعی خودم را در زمین و در ورزشگاه خواهم داد.

البته من برای انتقال خانواده‌ام به قطر با مشکلاتی مواجه هستم و امیدوارم که این مشکلات حل شود.

در پایان آقای کریمی اگر صحبتی برای هواداران و مدیران باشگاه قطر دارید بفرمایید.

به هواداران می‌گویم که امیدوارم که شما را در ورزشگاه‌ها و برای تشویق ببینم زیرا بازیکن به وجود شما در ورزشگاه نیاز دارد تا بتواند بازی‌های قابل قبولی ارائه بدهد و باید ثابت کنید که شما عاشق باشگاه قطر هستید.

اما در مورد مدیران باشگاه من معتقدم که خیلی زیاد با آنها صحبت کرده‌ام و آنها هم می‌دانند که علی کریمی به تنهایی نمی‌تواند چیزی ارائه دهد و این 11 بازیکن تیم با همدیگر هستند که موفقیت‌هارا رقم می‌زنند.

کد خبر 33264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز