هماكنون اگر مشترك تلفن همراهي از خدمات اپراتور خود راضي نباشد و يا در اپراتور ديگر جذابيتها و خدمات بيشتري ببيند، تنها راه ايجاد تغيير اين است كه سيم كارت آن اپراتور ديگر را خريداري كند. اصليترين مانعي كه افراد اپراتور خود را تغيير نميدهند اين است كه آنها نميخواهند كساني را كه سالها با هم در ارتباط بودهاند، بهدليل تغيير شماره از دست بدهند. ترابردپذيري اين امكان را به افراد ميدهد كه با همان شماره قبلي از خدمات و شرايط اپراتور ديگر استفاده كند. براساس آييننامه اخير كميسيون تنظيم مقررات وقتي مشترك درصورت داشتن شرايط لازم درخواست جابهجايي داد، اپراتور فرستنده نبايد با مشترك بهمنظور تشويق وي به انصراف از درخواست، به هر نحوي ارتباط برقرار كند. اپراتور پذيرا نيز در اين فاصله بايد با رعايت اصل عدمتبعيض، همان خدماتي را كه به مشتركان قبلي خود ميدهد، به مشتريان جديد هم بدهد. به گفته عباسي شاهكوه، معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات نبايد خدماتي مضاعف به مشتركان جديد بدهند كه فضاي رقابت ناسالم شود.
براي اسبابكشي به اپراتور پذيرا، بايد سيمكارت فعال و جديد در گوشيمشتركان قرار بگيرد. بنابراين اپراتور پذيرا بايد پس از دريافت تاييد نهايي درخواست ترابرد توسط مركز مديريت ترابرد و اعلام اجرا، در مدت زمان تعيين شده، نسبت به تحويل سيم كارت جديد به مشترك اقدام كند. مشترك نيز موظف است در زمان معين نسبت به فعالسازي سيم كارت خود اقدام كند. درصورت استفاده نكردن از سيم كارت جديد و غيرفعال شدن سيم كارت قبلي مشترك در اپراتور قبلي يا همان اپراتور فرستنده، همه مسئوليتها و عواقب مرتبط با قطع ارتباط بهعهده مشترك خواهد بود. وقتي سيم كارت جديد فعال شد، اپراتور پذيرا بايد خدمات خود را تا ۵ دقيقه ارائه كند.
- حساب كتاب جابهجايي
مشترك بايد قبل از جابهجايي، صورتحسابهاي پيشين خود را پرداخت كند. طبق دستورالعمل ترابردپذيري شمارههاي تلفن همراه، اپراتور پذيرا بايد به ازاي هر شماره جابهجاشده ۱۰ هزار تومان به اپراتور پايه(فرستنده) بپردازد و اپراتور پذيرا حداكثر ۵۰۰ تومان از مشترك اخذ كند.
نظر شما