چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گردهمایی بزرگ جوانان شهر و جشن روز جوان با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

قالیباف

بخش اصلي اين گردهمايي در قالب پرسش و پاسخ بين شهردار تهران و 7 نفر از جوانان برگزار شد و محمدباقر قاليباف به سؤالات جوانان پاسخ داد. وي درباره دوران جواني خود كه مورد پرسش قرار گرفت، اظهار داشت: آغاز جواني ما با طلوع انقلاب شروع شد و پس از مبارزه با رژيم پهلوي، در جبهه و جنگ گذشت. البته هيچ نقطه از زندگي‌ام شيرين‌تر از روزهاي حضور در جبهه نبود و در 22 سالگي ازدواج كردم.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال يكي ديگر از جوانان حاضر پيرامون آرزوي دوران جواني گفت: ما دنبال آرزو نبوديم و فضاي زندگي ما در سال‌هاي سخت جنگ گذشت اما واقعا بهترين شرايط آن روزها حضور در جمع جواناني بود كه خونگرم، صميمي و برادرانه بودند. آن روزها در جبهه بيشترين گروه جوانان بودند كه سني بين 18 تا 24 سال داشتند. وي افزود: البته دوستان خوب و افرادي كه بعدا از آن جمع‌ها شهيد شدند بهترين فضا را در دوران جواني برايم ايجاد كردند و آرزوي ما ملحق شدن به آنهاست.

سؤال بعدي از شهردار تهران اين بود كه آيا باز هم شهردار مي‌شود. محمدباقر قاليباف در اين باره نيز گفت: واقعا از كار خسته نمي‌شوم. البته روز اول فكر نمي‌كردم كه شهردار شوم. اما وقتي در شورا از من خواستند كه شهردار شوم، گفتم برنامه‌ام هنوز آماده نشده و 4 ماه براي آن فرصت مي‌خواهم. وي تاكيد كرد: هيچ موضوعي مثل كار به انسان نشاط و شادابي نمي‌دهد. البته به دوستانمان مي‌گويم من هستم تا شما در شهرداري از ما خسته شويد. برنامه كاري من هم از ساعت 4 صبح تا 10 شب طول مي‌كشد.

محمدباقر قاليباف درباره كارنامه كاري خود كه سؤال بعدي جوانان بود، گفت: افتخار مي‌كنم كه روستازاده هستم و در خانواده‌اي با وضعيت اقتصادي متوسط رو به ضعيف متولد شده‌ام. وي در ادامه اظهار داشت: از كلاس سوم دبستان خرج خودم را با فروش شيريني كاك به بقيه دانش‌آموزان تامين كرده‌ام و روي هر بسته شيريني دو قران سود داشتم. شهردار تهران خاطرنشان كرد: شخصي كه سلامت جسمي نداشته باشد نشاط هم ندارد. بنابراين هفته‌اي 3 روز ورزش مي‌كنم.

شهردار تهران درباره ورزش مورد علاقه خود نيز گفت: البته حالا فكر مي‌كنم كه پير شده‌ام. وقتي 21 سال داشتم فكر مي‌كردم افراد 50 ساله منتظر مرگ هستند. قبل از 50 سالگي ورزش سخت شامل دويدن، كوه‌پيمايي و اسب‌سواري انجام مي‌دادم. از 33سالگي هم هر جمعه ساعت 2:30 بامداد با دوستان 45 دقيقه‌اي تا كلكچال مي‌رفتيم و 13 دقيقه‌اي پايين مي‌آمديم.

محمدباقر قاليباف درباره فعاليت خود در فضاي مجازي نيز اظهار داشت: هر روز حداكثر 15 دقيقه سايت‌ها و اينستاگرام شخصي‌ام را پيگيري مي‌كنم. در حوزه پيامك نيز 30 دقيقه وقت صرف مي‌كنم. وي درباره فرهنگي يا سرهنگي بودن حجاب نيز گفت: جامعه ما از پيش از اسلام حجاب را انتخاب كرده بود و بعد از اسلام هم اين موضوع در اعتقادات مردم راه يافت. اما امروزه تبديل به يك بحث سياسي و اجتماعي شده است.

سؤالات بعدي جوانان حاضر در مراسم نيز به موضوعاتي چون حفاظت فيزيكي از شهردار تهران، بهترين خاطره كاري، علاقه به موسيقي، ارشاد جوانان و نحوه آشنايي با همسر اختصاص داشت. اما شهردار تهران در پاسخ به سؤال پاياني كه تفاوت فرمانده 19 ساله و شهردار 19 ساله را جويا شده بوند، اظهار داشت: اين اشكال امروز كشور در چرخش و شايسته‌سالاري است. البته امروز دانشگاهيان ما نيز مطالبه‌گري ندارند و در رشته خودشان از كمترين مهارت برخوردارند. اما من تا حد ممكن به جوانگرايي اعتقاد دارم.

  • تقدير از خانواده شهداي حرم و جوانان نخبه

در جشن روز جوان كه عصر ديروز با حضور 2500 نفر از نخبگان و شهرياران جوان تهران برگزار شد، از خانواده 3 شهيد مدافع حرم كه در ماه‌هاي اخير به شهادت رسيده‌اند قدرداني شد. قدرداني از شهرداران جوان مناطق نيز بخش ديگري از برنامه ديروز بود. همچنين 19 نفر از نخبگان جوان پايتخت در عرصه علمي، فرهنگي و اجتماعي تجليل شدند.

کد خبر 334375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha