همشهری آنلاین: رئیس جمهوری حفظ وحدت، انسجام، هماهنگی، فداکاری و اعتدال را از ضروریات رسیدن به آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ملت ایران برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی مصمم هستند.

روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارشنبه (12 خرداد)  در جلسه هیات دولت با بیان این که امروز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت و زندگی مردم از هدف های مهم انقلاب به شمار می‌رود، تاکید کرد: این اهداف با اتحاد، انسجام ، اعتدال و هماهنگی میان همه ارکان کشور و مردم، دست یافتنی و قابل تحقق هستند.

وی با تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،14 خرداد سال 68 را روز غم انگیز و تلخی برای ملت ایران توصیف کرد و افزود: مردم ما از امام(ره)، درس ایستادگی و مقاومت در مسیر استقلال و عزت را به خوبی آموختند.

رئیس جمهوری با یادآوری این که امام خمینی(ره) با ویژگی‌های منحصر به فرد، توانستند بصورتی استثنایی در تاریخ انقلاب‌های جهان، نهضت اسلامی را هدایت و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، گفت: نهضت اسلامی در ایران به هیچ کشور و قدرتی وابستگی نداشت و اتکای امام از ابتدا بر مردم بود و ایشان به طور مستقیم با افکار عمومی جامعه در تماس بودند.

روحانی ادامه داد: امام خمینی(ره) در آن دوران ضمن این که به مسائل اسلامی و تخلف و تعدی رژیم از موازین اسلامی توجه داشتند، همواره بر اجرای قانون اساسی در کشور هم تاکید و آرمان‌های انقلاب را در سطح وسیعی برای مردم و جوانان تبیین می‌کردند.
وی به مسیر وقایع و حوادثی که در جریان نهضت اسلامی به وقوع پیوست، اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اتصال به خداوند، شهامت، ایستادگی، رشادت و اعتماد به روحیه ملت، توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

رئیس جمهوری تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رای قاطع و حداکثری مردم و پایه‌ریزی ارکان نظام در اولین سال پس از پیروزی انقلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این نشان از تدبیر و بینش بالای امام راحل دارد. ایشان به گونه‌ای عمل می‌کردند که نه تنها با معیار‌های متدینین بلکه با شاخص‌های دموکراسی در جهان نیز تطبیق داشت.

روحانی اظهارداشت: پیوستگی و علاقه مردم به راه و خط امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که مردم ما وفادارترین ملت به رهبری خود بوده و هستند و در این مسیر ثابت قدم خواهند بود.

وی اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) در انتخاب جانشین به حق امام، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت و تاریخی عنوان کرد و گفت: خداوند با عنایت خود دل‌ها را به بهترین سمت هدایت کرد و انتخاب صالح‌ترین فرد از سوی اعضای خبرگان برای دوستان جمهوری اسلامی در جهان امیدوار کننده و موجب یاس و ناامیدی دشمنانی شد که چشم به روزهای پس از امام در این کشور دوخته بودند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که امروز راه و خط امام راحل توسط خلف صالح ایشان به خوبی در کشور، منطقه و جهان دنبال می‌شود، یادآور شد: با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) به رهبری انقلاب، پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری حتی یک روز هم بر زمین نیفتاد و این انتخاب در آن دوران غم و اندوه، موجب آرامش و خوشحالی ملت ایران گردید.

روحانی اظهارامیدواری کرد همه ملت ایران و مسئولان با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، راه و آرمان امام راحل را به خوبی دنبال کرده و ادامه دهند.

کد خبر 335725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha