مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

تعویض کاتالیست ۴ هزار تاکسی در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته مهدي ابراهيمي معاون فني و بهره‌برداري تاكسيراني تهران، هم‌اكنون كاتاليست ۸ هزار تاكسي تعويض شده كه از اين ميان 5500تاكسي سمند و پژو طي سال‌هاي ۹۳ تا ۹۴ كاتاليست‌هايشان تعويض شد و حدود 2600پرايد نيز در 2سال اول طرح كاتاليست هايشان تعويض شد.

وي با بيان اينكه پرايدهايي كه به سن فرسودگي رسيده بودند و به‌دليل مشكلاتي كه بر سر راه نوسازي آنها ايجاد شده بهترين اولويت براي تغيير كاتاليست بودند، خاطرنشان كرد: تاكسي‌هايي كه از سال ۸۷ تا ۹۰ توليد شده بودند در فاز نخست قرار گرفتند كه تأثير بالايي در كاهش خروج گازهاي سمي از اگزوز اين خودروها داشت.

ابراهيمي با بيان اينكه اعتبار لازم براي تعويض كاتاليست ۴ هزار تاكسي در بودجه سال ۹۵ پيش‌بيني شده است، گفت: هنوز نقدينگي لازم براي آغاز اين پروژه در سال ۹۵ تزريق نشده است و درصورت تأمين اعتبارات تعويض كاتاليست تاكسي در سال ۹۵ را آغاز خواهيم كرد. وي با اشاره به عمر كاتاليست تاكسي‌ها گفت: عمر كاتاليست‌ها براساس پيمايش محاسبه مي‌شود. به‌طور معمول عمر كاتاليست خودروها بعد از ۶۰ تا ۸۰ هزار كيلومتر پيمايش از بين مي‌رود. ممكن است يك تاكسي روزانه ۲۰۰ كيلومتر پيمايش داشته باشد و يكساله كاتاليست اثرگذاري خود را روي اين تاكسي از دست بدهد.

به گفته ابراهيمي برخي از خودروهاي فرسوده كه روغن‌سوزي دارند و قابليت تعمير ندارند درصورت نصب كاتاليست هم آلاينده هستند و با نخستين استارت كاتاليست اثر خود را از دست مي‌دهد. وي با اشاره به استقبال خوب رانندگان تاكسي از تعويض كاتاليست‌ها مي‌گويد: با وجود آنكه يك ساعت و نيم حداقل زماني است كه براي تعويض لازم است رانندگان تاكسي استقبال خوبي از ۴ مركزي كه به اين امر اختصاص داده بوديم، كردند و مراجعات زيادي داشتيم.

کد خبر 335767

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha