یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

نیروهای عراقی همچنان در حال ادامه عملیات خود برای آزادسازی فلوجه و پاکسازی کامل این شهر هستند اما گروه تروریستی داعش تلاش دارد تا با گروگانگیری ۵۰هزار غیرنظامی باقیمانده در فلوجه و استفاده از آنها به‌عنوان سپردفاع انسانی پیشروی ارتش در این شهر را کند کند.

فلوجه

نيروهاي گروه تروريستي داعش طي روزهاي گذشته از عمليات انتحاري، خودروهاي بمبگذاري‌شده، تونل‌هاي زيرزميني و استقرار تك‌تيرانداز در نقاط مختلف شهر فلوجه در تلاش براي ضربه به نيروهاي عراقي استفاده كرده‌اند. با عزم نيروهاي عراقي براي آزادي فلوجه و ادامه عمليات اما اكنون داعش به هر قيمتي در تلاش براي جلوگيري از خروج غيرنظاميان از شهر است. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه هزاران نفر از ساكنان فلوجه براي خروج از اين شهر دل به رود فرات زده‌اند. نيروهاي گروه تروريستي داعش اما با آتش زدن مزارع، تيراندازي‌هاي گسترده و حتي غرق‌كردن غيرنظاميان درتلاش هستند تا كسي فكر خروج از شهر را هم نكند. اخيرا نيروهاي عراقي عمليات خود در فلوجه را موقتا براي خروج غيرنظاميان از اين شهر متوقف كردند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه داعش در تازه‌ترين جنايت خود 13غيرنظامي را هنگام عبور از رود فرات غرق كرده است. گفته مي‌شود 5هزار خانواده موفق شده‌اند كه با عبور از فرات فلوجه را ترك كنند اما از 6صبح روز جمعه هيچ قايقي ديده نشده كه بتواند از فرات عبور كند. گفته مي‌شود نيروهاي داعش با تيراندازي گسترده و استفاده از تسليحات سنگين اقدام به غرق كردن قايق غيرنظاميان مي‌كنند. نيروهاي پليس استان الانبار اعلام كرده‌اند در تلاش براي كمك به غيرنظاميان براي خروج از فلوجه هستند اما داعش آنها را به رگبار مي‌بندد تا در شهر باقي بمانند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد حداقل 2 آواره عراقي ديگر هم به‌دست تك‌تيراندازهاي داعش كشته شدند. هادي العامري، دبيركل سازمان بدر عراق و يكي از برجسته‌ترين فرماندهان نيروهاي مردمي هم اعلام كرده تا زماني كه غيرنظاميان در شهر فلوجه هستند نيروهاي مردمي به اين شهر حمله نخواهند كرد. او گفت: تا زماني كه غيرنظاميان در اين شهر باشند ما هرگز به آن حمله نخواهيم كرد اما اگر غيرنظاميان خارج شوند بي‌ترديد ما وارد شهر شده و اين شهر را از شر اين غده سرطاني(داعش) خلاص خواهيم كرد و هيچ‌كسي هم مانع ما نخواهد شد.

نيروهاي عراقي به‌صورت آهسته اما پيوسته در حال ادامه پيشروي خود در داخل شهر فلوجه براي آزادي كامل اين شهر هستند. رائد شاكر جودت، رئيس پليس فدرال عراق اعلام كرد كه نيروهاي عراقي پس از آزادسازي خطوط اصلي دفاعي در الكرمه، البوشجل و الصقلاويه توانستند، 29روستا و منطقه ديگر را آزاد كنند. منابع امنيتي در استان الانبار عراق همچنين از پيشروي نيروهاي امنيتي در بخش جنوبي شهر فلوجه خبر دادند.

کد خبر 336036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha