همشهری آنلاین: گرد و غبار از روز ۵شنبه شهرهای مختلف استان را درگیر خود کرده و تنفس را برای شهروندان طاقت‌فرسا کرده است.

گرد و غبار خوزستان را درنوردید

به گزارش مهر، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در همین اظهار کرد: پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف استان به شدت خود رسیده است.

شهریار عسکری اضافه کرد: میزان گرد و غبار در ساعت ۱۳، 5شنبه در شهرهای اهواز به یک هزار و ۹۹۰ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان به دو هزار و ۱۸۸ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و ۴۵۵ میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر یک هزار و ۵۷۰ میکروگرم برمترمکعب رسید.

وی بیان کرد: بیش‌ترین میزان گرد و غبار ديروز در آبادان بوده که به ۱۵ برابر حد مجاز رسیده است.

  • پرهیز از تردد غیرضروری کودکان و بیماران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان نیز از مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی، گوارشی و سالمندان خواست به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

سید احمد موسوی آزاد با اشاره به این که میزان حد مجاز ریزگردهای معلق در هوا، تا حدود ۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب است خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی شهرستان، وزش باد شدید در این منطقه، شکل‌گیری توده‌های گرد و غبار و نفوذ به خوزستان را به همراه داشته است.

  • لغو پروازها

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه جاری و جمعه ۲۸ خرداد ماه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کم‌تر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ریزگردها در شهرهای آبادان و خرمشهر به میزان بیش از ۶ برابر حد مجاز، سه پرواز شامگاه پنج‌شنبه فرودگاه بین‌المللی آبادان را لغو کرد.

کد خبر 337410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha