یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران در احکام جداگانه‌ای سخنگوی وزارت خارجه، معاون عربی و آفریقای و هم‌چنین رئیس جدید مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه را منصوب کرد.

ظریف

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حکمی، حسین جابری انصاری را به‌عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزیر امور خارجه منصوب کرد.

جابری انصاری پیش از این مسئولیت‌های مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج‌فارس، مشاور معاونت عربی و آفریقا، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه را بر عهده داشته است.

وزیر امور خارجه هم‌چنین در حکمی بهرام قاسمی را به عنوان سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

بهرام قاسمی چهره‌ جدید سخنگویی وزارت خارجه سومین سخنگویی است که در دوره سه ساله تصدی محمدجواد ظریف بر وزارت امور خارجه در این جایگاه قرار می‌گیرد.

بهرامی در کارنامه خود سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان در حکمی دیگر سید محمدکاظم سجادپور را به‌عنوان رئیس جدید مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

سجادپور استاد تمام دانشکده روابط بین‌الملل بوده و پیش از این مسئولیت‌های سفیر در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی و مشاور وزیر در امور راهبردی را برعهده داشته است.

وزیر امور خارجه هم‌چنین در حکمی هادی سلیمان‌پور، رئیس پیشین مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد.

ظریف در حکمی دیگر، حسین امیرعبداللهیان معاون پیشین عربی و آفریقا وزارت امور خارجه را به‌عنوان مشاور وزیر منصوب کرد.

کد خبر 337588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha