همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد از توسعه روابط بین‌المللی این دانشگاه خبر داد و گفت: تا ماه آینده دفاتر دانشگاه آزاد در میلان ایتالیا و کشور آلمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، حمید میرزاده با اعلام اين خبر گفت: واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد محور توسعه شبکه بین‌المللی این دانشگاه است که بیش از 15 واحد را در کشورهای دیگر در بر می‌گیرد و بر این اساس در نظر داریم در ماه آینده دفاتر دانشگاه آزاد را در شهر میلان ایتالیا و کشور آلمان تأسیس کنیم که در مرحله اول دانشجویان فارسی زبان در رشته‌های مربوط به علوم انسانی جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح سالن ورزشی مجتمع ولیعصر واحد تهران مرکز با بیان اینکه دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین دستاورد علمی و فرهنگی انقلاب است، گفت: دانشگاه آزاد با تائید امام راحل و حضور بزرگانی مانند مقام معظم رهبری در هیأت مؤسس اول و به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اردیبهشت ماه سال 61 تأسیس شد و امروز این شجره طیبه علمی و فرهنگی ایران در سراسر کشور گسترده شده است.

وی دانشگاه آزاد را یک پدیده علمی و فرهنگی در کشور دانست و گفت:‌ دانشگاه آزاد با پشتیبانی و سرمایه‌گذاری مردم ایجاد شد که این مدل امروز به یک الگوی جهانی تبدیل شده است و می‌توان گفت دانشگاه آزاد یک پدیده بین‌المللی است که می‌تواند مدلی برای توسعه کشورهای در حال پیشرفت باشد.

میرزاده ادامه داد: بین مجموعه دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه توسعه کشور و ارزیابی من به عنوان یک دانشگاهی این است که شاید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ایشان توسعه علم و کارآفرینی است که ایشان در بیشتر بیاناتشان نیز بر روی این مسئله تأکید فراوان دارند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد:‌ ما خوشحالیم که در این مجموعه بزرگ،‌ ملی،‌ کم‌نظیر و شاید بی‌‌نظیر خدمت می‌کنیم تا به امر توسعه علم، پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانش‌‌بنیان بپردازیم.

وی اضافه کرد: همه باید از آیت‌الله هاشمی سپاسگزار باشیم که همیشه یک تفکر مقبول اجتماعی داشته و آینده‌پژوهی که از ویژگی‌های شخصیت وی است کمتر در تاریخ سیاسی کشور حداقل در زمان معاصر یافت می‌شود، در تاریخ سیاسی معاصر نداشتیم که مردی بیش از 60 سال سابقه سیاسی موفق داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه جوان است که توانسته در کمتر از 34 سال راه بزرگان را طی کند، گفت:‌ بر اساس گزارش پایگاه معتبر بین‌المللی ESI، دانشگاه آزاد به مقام 165 تولید علم جهان در سال 2016، دست یافته است که این مقام برای ایران یک افتخار بزرگ است.

میرزاده اضافه کرد:‌ در حال حاضر از بیش از یک میلیون و 600 دانشجوی دانشگاه آزاد یک میلیون و 100 دانشجو در مقطع کارشناسی و 500 هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند یعنی 30 درصد دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند که با توجه به اینکه هدف 30 درصدی تحصیلات تکمیلی مربوط به سال 1404 است تحقق این امر یک افتخار محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: برخی می‌گویند این دانشگاه با 400 واحد توانسته است به مقام 165 جهان دست یابد در صورتی که ما فقط 30 درصد دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم که مجری تولید علم هستند و حتی دانشگاه‌های سراسری کشور نیز واحدهای مختلفی دارند به طور مثال دانشگاه تهران بیش از 20 واحد در سراسر کشور دارد.

وی افزود: دانشگاه‌ آزاد سهم بزرگی در تولید جهانی علم دارد که جمهوری اسلامی به طور کلی در این سهم مشارکت دارند. به طوریکه اگر سهم 20 درصدی دانشگاه آزاد را از ایران حذف کنیم دیگر ایران جزء کشورهای نخست تولیدکننده علم محسوب نمی‌شود.

میرزاده با اشاره به ضرورت توسعه علوم انسانی گفت: اگر ما در علوم انسانی توسعه داشته باشیم در علوم دیگر هم موفق می‌شویم،‌حتی رشد اقتصادی و اجتماعی نیز در گرو رشد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد رشته‌های دانشگاه آزاد در حوزه علوم انسانی است، گفت:‌ زیربنای اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است و بر این اساس محور دانشگاه آزاد یک محور مأموریت‌گرا است به طوریکه در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای 85 مرکز رشد و 720 شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور است.

کد خبر 337825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha