یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در دومین حضور بین‌المللی جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم مونیخ را از آن خود کرد.

به گزارش همشهري، فروشنده كه بهار امسال در جشنواره كن حضور داشت و 2جايزه بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه را به‌دست آورد، اين هفته همراه چند فيلم ديگر به‌ويژه از كن در بخش مسابقه رسمي جشنواره مونيخ به نمايش درآمد. دومين رويداد سينمايي مهم آلمان پس از جشنواره برلين حدود 10روز پيش با نمايش فيلم تحسين‌شده «توني اردمان» به كارگرداني مارن آدي از كشور ميزبان آغاز به‌كار كرد.

در اين دوره در مجموع 207فيلم از 62كشور حضور داشتند كه در نهايت يكي از جوايز اصلي به فيلم تازه فرهادي اهدا شد. جايزه بخش سينه‌مسترز يا استادان سينما 50هزار يورو ارزش دارد و مهم‌ترين جايزه جشنواره مونيخ به شمار مي‌رود. كريستين اودي شهردار پيشين مونيخ به همراه پگاه فريدوني و يك تهيه‌كننده فرانسوي داوري فيلم‌هاي حاضر در بخش سينه‌مسترز را به‌عهده داشتند و در نهايت تصميم گرفتند جايزه برتر را به فيلمساز ايراني برنده اسكار اهدا كنند.

در بخشي از بيانيه هيأت داوران براي انتخاب فروشنده آمده است: «ما فيلم را اثري امروزي و در عين حال جهانشمول مي‌دانيم كه مي‌تواند درهاي آينده را به روي تماشاگران بگشايد. داستان بسيار هيجان‌انگيز و جذاب و البته سرشار از شگفتي است. فروشنده فيلمي است درباره اينكه ما كه هستيم و به‌عنوان يك انسان، چه مي‌توانيم باشيم. زيبايي فيلم در نشان دادن راه‌حل يك مشكل از نگاه و احساسي زنانه است.»

ترانه عليدوستي و سيدشهاب‌الدين حسيني بازيگران اصلي تازه‌ترين تجربه كارگرداني فرهادي هستند كه قرار است تابستان امسال همزمان با اروپا در تهران و ساير شهرهاي ايران به نمايش عمومي درآيد. فيلم داستان زوجي جوان را روايت مي‌كند كه ناچار مي‌شوند به يك ساختمان تازه نقل مكان كنند. مشكلي كه به واسطه ساكن پيشين خانه براي زن به‌وجود مي‌آيد، واكنش همسر او را در پي دارد و...

کد خبر 338983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha