همشهری آنلاین: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اظهار داشت: تیم‌های لیگ برتری در مرحله اول و دوم جام حذفی بدون ملی‌پوشان خود در مسابقات شرکت می‌کنند.

بهروان

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با فارس، در مورد برگزاری سوپر جام و جام شهدا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم جام شهدا در روزهای 26 و 27 تیر ماه برگزار می‌شود و تیم‌ها بعد از 2 روز استراحت در روزهای 30 و 31 دیدارهای رده‌بندی و فینال را برگزار خواهند کرد. روز 29 تیر ماه هم سوپرجام بین 2 تیم ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ بدون داشتن رئیس مشکلی برای انجام کارها ندارد،‌گفت: در حال حاضر علی کاظمی سرپرست موقت سازمان لیگ هستند و ما هم زیر نظر ایشان کار می‌کنیم. برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ برای مسابقات یک ساله و 2 ساله است و هر بخش هم کار خودش را تحت مسئولیت کاظمی انجام می‌دهد و مشکلی نداریم.

بهروان در مورد اینکه برنامه‌های لیگ شانزدهم و تیم ملی هماهنگ شده است یا نه،‌گفت: بله 4 هفته ابتدای لیگ تا روز 22 مرداد ماه برگزار می‌شود و تیم ملی از روز 23 اردوی خود را آغاز می‌کند و در ایتالیا اردو می‌زند و 2 بازی دوستانه خواهد داشت. در روز 11 مرداد هم در تهران با قطر بازی می‌کنیم و سپس تیم ملی چین خواهد بود. سازمان لیگ برنامه‌های مسابقات را با کمیته تیم‌های ملی هماهنگ کرده است و باشگاه‌ها هم در فصل آماده‌سازی بازیکنان خود را در اختیار داشتند. پس از هفته چهارم هم روزهای فیفا را داریم که در این روزها ما مسابقات جام حذفی را گذاشته‌ایم و تیم‌های لیگ برتری توافق کردند بدون ملی‌پوشان خود در 2 مرحله اول جام حذفی که با تیم‌های رده پایین‌تر بازی دارند، مسابقه بدهند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد استفاده از اعداد متناظر در قرعه‌کشی گفت: ما مجبوریم از اعداد متناظر در قرعه‌کشی لیگ استفاده کنیم زیرا وقتی فقط ورزشگاه آزادی را 2 تیم استقلال و پرسپولیس دارند این 2 تیم باید یک هفته میهمان باشند و یک هفته میزبان. امکان ندارد که 2 تیم بتوانند همزمان در یک هفته میزبان یا میهمان باشند. در اصفهان و آذربایجان نیز همین شرایط را داریم. بنابراین همه اعداد را نمی‌توانیم در یک سبد قرعه‌کشی بریزیم. از سوی دیگر تهران 5 تیم در لیگ برتر دارد و باید با توجه به شرایط سخت‌افزاری برنامه‌ریزی‌های لیگ مشخص شود. اینکه در شهری مثل تهران هر هفته بازی برگزار شود.

بهروان تصریح کرد: استفاده از اعداد متناظر معنایش این نیست که زمان دیدارهای پرسپولیس و استقلال که همان دربی پایتخت است از قبل مشخص می‌شود. بلکه وقتی اعداد متناظر تعیین شد قرعه‌کشی تعیین می‌کند که این 2 تیم در چه زمانی با هم بازی کنند.

کد خبر 339297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha