شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری دو - مهیار زاهد: می‌شود یک شب سرد زمستانی، چندین کودک تک‌و‌تنها و خسته از کار را در گوشه و کنار خیابان‌های شلوغ شهر پیدا کرد و با غذایی گرم، دلشان را دست‌کم برای لحظاتی شاد کرد.

کمک به نیازمندان

مي‌شود با سبدي از ارزاق و نيازهاي اوليه هر انساني، در خانه خانواده‌اي نيازمند را به آرامي كوبيد و براي چند روز هم كه شده زندگي را كمي برايشان آسان‌تر كرد. مي‌شود با پرداخت مبلغي كم يا زياد در تهيه جهيزيه دختري همراه شد تا دست‌كم شب عروسي‌اش را به شادي سپري كند. آري كارهاي ارزشمند و خير بسياري از اين دست مي‌توان كرد كه هر يك اثرات مثبت خود را بر جامعه و افراد خواهد داشت هرچند بيشترين اثر چنين كارهايي بر زندگي و روحيه خود ماست.

چطور مي‌توان آن حس بي‌نظيري كه پس از انجام هر كدام از اين افعال در وجودمان جاري مي‌شود را توصيف كرد؟ چگونه مي‌توان شرح داد آن انرژي بي‌نظيري را كه از لبخند يك نيازمند در رگ‌هايمان مي‌جوشد؟ آري مي‌توان خوب بود و خوب بودن را هر روز و هر لحظه به هزار و يك روش، تمرين و تجربه كرد. راه و روش‌هاي خوبي، اغلب چندان توفيري با هم ندارند. اما گاهي راه‌هايي هستند كه استوار‌ترند. زيبايي كه كم و زياد ندارد اما هستند راه‌هايي كه گويي زيباترند! هستند روش‌هايي كه اثرگذارترند.

مي‌توان كاري كرد كه دست‌كم مشكلات خانواده‌اي را نه براي يك روز و چند لحظه، كه براي مدتي مديد يا شايد حتي براي هميشه به فراموشي سپرد. مي‌توان كمك كرد تا جواني نوپا در ابتداي راه، روي پاي خودش بايستد و مسير زندگي را خودش به تنهايي طي كند؛ طرحي كه سبقت مجاز همشهري از امروز با همكاري يك گروه جهادي در پيش گرفته از همين جنس است. حالا مي‌توان با هر يك ميليون تومان، براي يك خانواده دارقالي به پا كرد و اجازه داد تا خودشان براي حل مشكلاتشان تلاش كنند. حالا مي‌توان براي بسياري از اين نيازمندان و خانواده‌هايشان اين فرصت را فراهم كرد كه خودشان كار كنند و يك‌بار براي هميشه فقر و ناتواني را از زندگي‌شان بيرون كنند. شايد نتوان مشكلات تمام نيازمندان كشور را طي چند هفته و براي هميشه آسان كرد اما قطعا مي‌شود با كارهايي چون طرح «چرخ زندگي» برخي از زخم‌‌ها را مرهمي دائمي گذاشت.

کد خبر 340048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha