معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، روز گذشته در جریان بازدید از طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز با اعلام اینکه تاکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران زیرپوشش عملیات جنگل‌کاری قرار گرفته است،

تقدیر سازمان جنگل‌ها از گسترش کمربند سبز تهران

 افزود: اين اقدامات با همكاري و مشاركت خوب سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران و شهرداري‌هاي مناطق يك، 2، 3، 4، 5 و 22 تهران انجام شده كه براساس مطالعات صورت گرفته 6هزار هكتار ديگر از دامنه جنوبي البرز مستعد جنگل‌كاري است و اميدواريم با تأمين اعتبار بموقع تا 3 سال آينده اين ميزان نيز زيرپوشش عمليات جنگل‌كاري قرار گيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران، مهندس خداكرم جلالي، اجراي طرح كمربند سبز شهر تهران را از اولويت‌هاي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور عنوان كرد و گفت: اجراي اين طرح علاوه بر افزايش زيبايي محيط، توليد اكسيژن و تلطيف هوا در حفظ آب، خاك و جلوگيري از سيل تأثير بسزايي داشته و همچنين مانع توسعه شهر در اين مناطق مي‌شود. علاوه براين، كمربند سبز از زمين‌خواري و تعرض به عرصه‌هاي منابع‌طبيعي جلوگيري مي‌كند. وي اجراي طرح جنگل‌كاري دامنه جنوبي البرز را از لحاظ زيست‌محيطي و اكولوژيكي حائز اهميت دانست.

معاون وزير جهادكشاورزي و رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور تأكيد كرد: با توجه به رويكرد اين سازمان درخصوص مشاركت مردم در توسعه جنگل‌كاري اقتصادي، امسال 75هزار هكتار جنگل‌كاري در سطح كشور انجام مي‌شود.

کد خبر 340422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha