دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: به‌دنبال تصویب طرح پاکسازی سیما و منظر عمومی شهر از برچسب‌های تبلیغاتی توسط شورای شهر تهران مرحله جدید طرح پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی به‌اجرا درخواهد آمد.

به گزارش همشهری پیش‌بینی می‌شود جریمه‌های نقدی سنگینی در انتظار متخلفان نصب غیرقانونی برچسب تبلیغاتی باشد. مبلغ جرایم بستگی به میزان خسارت وارده به اماکن دولتی یا در منازل شهروندان خواهد داشت.

درضمن مقرر شده جرائم دریافتی از متخلفان، صرف سرویس دهی به شهروندان و پاکسازی در منازل شهروندان متضرر شود.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این مورد، گفت: 2 میلیارد تومان هزینه سالانه پاکسازی سطح شهر تهران از برچسب‌های تبلغیاتی است.

وی خبر داد: شورای حل اختلاف با قطع تلفن و برق افراد متخلف موافقت و شعبه و قضات خاصی را در شورای حل اختلاف برای رسیدگی به این موضوع تعیین کرده است.

وی با بیان این که آراستگی سیمای عمومی شهر حق طبیعی هر شهروندی است، افزود: به منظور آشنایی با مشکلات شهروندان و اولویت بندی آنها تاکنون نشست‌های مشترکی با حضور مجموعه مدیریت شهری و نمایندگان انجمن‌های شورایاری محله‌های تهران برگزار و طی آن سرفصل‌هایی تدوین شده و در قالب جزوه در اختیار نمایندگان شورایاری‌ها قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: شهرداری تهران موظف شده نسبت به تأمین فضای اطلاع‌رسانی برای اعمال منطقی تقاضای واحدهای خدماتی مجازموضوع این طرح، به‌عنوان فضاهای تبلیغاتی جایگزین، متناسب با موضوعات تبلیغاتی واحدهای خدماتی یاد شده، اقدام کند.

مرتضی طلایی عضوکمیسیون فرهنگی-  اجتماعی شورای شهر نیز در این‌باره  یادآور شد: علاوه بر مشکلاتی که این گونه مراکز برای پاکیزگی و زیبایی شهر به‌وجود می‌آورند مشکلات بسیاری را نیز در زمینه امنیت و مسائل اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایجاد کرده‌اند. بنابراین، می‌طلبد برخورد شدیدتری با  این مراکز غیرمجاز در سطح شهر تهران انجام گیرد.

ازسوی دیگر حجت‌الله ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران درمصاحبه با همشهری از اجرای مرحله جدید طرح زدودن آلودگی‌های بصری و پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی از سطح شهر و در منازل شهروندان، پس از پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: در این مرحله جرائم نقدی بسیار سنگینی برای شرکت‌های متخلفی که به صورت غیرقانونی اقدام به نصب برچسب‌های تبلیغاتی بر سردر منازل یا سطح شهر می‌کنند، تعیین شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: طرح زدودن آلودگی‌های بصری از سطح شهر تهران طی نیمه اول امسال با اجرای طرح تجمیع تابلوهای پایه دار در شهر آغاز شد و مرحله دوم آن شامل اجرای طرح پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی نصب شده در سطح شهر و روی در منازل شهروندان پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیته‌ای از نمایندگان قوه قضائیه، نیروی انتظامی، شورای شهر، شهرداری، شورای حل‌اختلاف و مخابرات، تشکیل و طی جلسات متعددی که تا کنون برگزار شده است تلاش می‌شود با تعیین وظایف هر یک از ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط، هماهنگی‌های لازم بین ادارات برای اجرای مرحله جدید طرح پاکسازی آلودگی‌های بصری و برچسب‌های تبلیغاتی از سطح شهر تهران وجود داشته باشد.

کد خبر 34067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز